- 2017. január 27., 11:27
A Google elsődleges bevételi forrását a hirdetések jelentik, nem csoda, hogy a csalókat kitiltja a rendszerből.
Hirdetés

Kattintásvadász, megtévesztő, tiltott szolgáltatást hirdető – ezek mind-mind olyan hirdetés típusok, amelyeket a Google nem szívesen lát a rendszerében. A vállalat elsődleges bevételi forrását a reklámok jelentik, ezért nem csoda, hogy az üzemeltetés során a csaló hirdetéseket az üzemeltetői tűzzel-vassal irtják. Azt eddig is mindenki sejthette, hogy a világ legnagyobb hirdetője a Google, most viszont egy érdekes adat támasztja alá a gigantikus, már-már elképzelhetetlen méretet: a Google a tavalyi év során 1,7 milliárd darab hirdetést távolított el a rendszeréből azért, mert az nem felelt meg a követelményeknek. Ez naponta 4,65 millió hirdetést, óránként 194 ezret, percenként 3234-et, másodpercenként 54 darabot jelent. Vagyis amíg ezt a hírt elolvasod, a Google addig is több ezer hirdetést távolít el a hirdetési platformjából.

A Google a legfontosabb kitiltási okokat is részletezte: 68 millió hirdetést azért távolított el, mert tiltott gyógyszerkészítményt reklámozott, 80 millió hirdetés szimplán átverte a felhasználókat, 112 millió esetben pedig valamilyen olyan módszert alkalmaztak a feltöltők, amivel trükkös módon érték el, hogy a látogató kattintson. A csalásokkal kapcsolatban a Google 6000 felhasználói fiókot törölt, és 6000 weboldalt eltávolított teljes rendszeréből, ezeket a keresővel sem lehet már megtalálni.

A számok szép nagyok, de azért ne feledjük, hogy a csalók általában mindig egy lépéssel a szolgáltatók előtt járnak, így a trükkös hirdetéseket teljesen valószínűleg sosem lehet eltüntetni.

Címkék