- 2017. február 10., 11:04
Tudni tudnak persze, csak nem szoktak. Így hosszabb úton szállítanak ki, mégis takarékosabban működnek.
Hirdetés

A UPS speciális szempontok alapján tervezi meg autóinak napi útját: az elsődleges szempont az, hogy a járműveknek a teljes napi rutin során minél kevesebbszer kelljen balra kanyarodniuk. Optimális esetben balkanyarra egyetlen esetben sem kerül sor, amivel az autók hosszabb utat tesznek meg ugyan a nap során, de összességében mégis kevesebbet fogyasztanak. A vállalatnál egyébként nem most, hanem már évekkel ezelőtt szakítottak azzal a koncepcióval, hogy a legrövidebb út egyben a legjobb is – és a tervezés során a távolságon kívül más szempontokat is figyelembe vesznek. Nyilván az adott ország közlekedés sajátosságait is nézik, az USA-ban többek között azt, hogy a kereszteződésekben a lámpák általánosságban véve ritkán váltanak, jobbra viszont pirosnál is lehet kanyarodni. A UPS-nél a balra kanyarodást azért kezelik vörös posztóként, mert – főleg a forgalmas utakon – a szembe forgalom miatt nagyon sokat kell várni a továbbhaladásra. Ez pedig nemcsak időveszteséget okoz, hanem a járművek átlagos fogyasztását is növeli.

A UPS útvonaltervezője annyira hatékonyan tervez, hogy a gyakorlatban a kiszállítást végző autóknak mindössze az esetek 10 százalékában kell balra kanyarodni. A vállalat saját számítása szerint éves szinten ez 38 millió liter üzemanyag megtakarítását jelenti, időben pedig annyival rövidebbek a fuvarok, hogy 350 ezerrel több csomag kiszállítása vált lehetségessé az USA-ban annak ellenére, hogy a flotta mérete 1100 autóval csökkent.

Hozzászólások