- 2017. február 16., 09:41
A HTC megint átszervezi termékpalettáját, most éppen egy olyan modellre vált, amely az Apple-nek már bejött.
Hirdetés

A HTC kálváriája évekkel ezelőtt kezdődött, a tajvani gyártó több olyan hibás döntést is hozott, amivel szépen lassan elriasztotta magától a vásárlókat. Az egykoron szebb napokat megélt márka piaci részesedése nagyon megcsappant, a gyártó két éve veszteséges, az elmúlt hét negyedév során egyetlen olyan időszak sem volt, amely pluszos tudott lenni. A HTC imázsának nyilván nem tett jót, hogy a vállalat folyamatosan változtatta a termékstruktúra összetételét, és mindig más és más piacokra próbált koncentrálni.

Most mégis egy újabb huszárvágás következik, az új irányvonal szerint a HTC az eddiginél is kevesebb telefont ad majd ki, viszont csak a felső- és csúcskategóriára fog koncentrálni. Ebben a két szegmensben nagy a verseny, de tény, hogy profitot szinte minden vállalatnak csak a drágább telefonok hoznak, az olcsóbb modellekkel a gyártók inkább a darabszámot tudják hozni. Azaz a HTC akár jó lóra is tehet, ha a belépő szint mellett a középkategóriát is teljesen elengedi. Az LG is hasonló cipőben jár, bár jelentősen nagyobb típusválasztékkal dolgozik: ha az aktuális csúcsmodell profitot tud termelni, akkor az egész részleg nyereséges, ha viszont a csúcsmodell bukdácsol, akkor az az egész évet beárnyékolja.

A piacon egyébként alig van olyan gyártó, aki csak a prémium termékekre koncentrál: a nagy nevek közül az Apple az egyetlen. A HTC 2017-es termékpalettája tényleg kicsi lesz, de azért annyira nem, mint az Apple-é: a tajvani cég a tervek szerint összesen hét típust fog bemutatni (az Apple kettőt vagy hármat).

Címkék
Hozzászólások