- 2017. február 20., 13:20
A gép heteken belül a levegőbe is emelkedik, de a típus csak 2018-ban állhat kereskedelmi forgalomba.
Hirdetés

A Boeing bemutatta a 787 Dreamliner leghosszabb törzsű verzióját, a 787-10-est. A gép összeszerelését két és fél hónapja, december elején kezdte meg az amerikai vállalat. A típus szűzrepülése heteken belül várható, pontos időpontot azonban még nem tűzött ki a Boeing (vagy ha igen, akkor az még nem publikus). A 787-10 törzse 68,28 méteres, ez a 787-9 illetve a 787-8 törzsénél 5,5 illetve 11,6 méterrel hosszabb. A Boeing katalógusa szerint a típus a legtöbb légitársaság által használt kétosztályos elrendezésben 330 utas szállítására alkalmas, ez 40 extra széket jelent a 787-9-hez képest, és 88-at a 787-8-hoz képest. A légitársaságok ugyanakkor igen szabadon követik a gyártó ajánlását, a British Airways például 214 ülésesre székezte 787-8-as gépeit, és 216 üléses konfigurációban használja a 787-9-eseket.

A 787-10-re a Boeing jelenleg 9 légitársaságtól 149 megrendeléssel rendelkezik (a teljes szériára vonatkozóan 1202-n áll a számláló). A gép először a Singapore Airlines kötelékében áll majd szolgálatba – ha minden jól megy, akkor 2018-ban. A vállalat közlése szerint a típus kategóriájában 10 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt egy utasra vetítve, mint a konkurens modellek – de az igazságot valószínűleg sosem fogjuk megtudni, mivel a hivatalos tájékoztatás szerint az Airbus gépei is mindig kevesebb kerozinnal beérik, mint a versenytársak repülői.

Címkék
Hozzászólások