- 2017. április 3., 13:36
Forradalminak nem nevezhető újítással hasítana ki nagyobb részesedést a prémium szegmensből a vállalat.
Hirdetés

Az Apple-t már számtalanszor hírbe hozták a tévés biznisszel; első körben egy okostévét vártak a gyártótól, később viszont csak egyszerű előfizetést. A nagy áttöréssel az Apple még mindig adós, az viszont tény, hogy a piacra azért már betette a lábát az almás vállalat, mivel egy ideje néhány prémium csatornára – az HBO-ra, a Showtime-ra és a Starzra – rajta keresztül is elő lehet fizetni. Ez azért jó, mert így ezeket a csatornákat anélkül lehet nézni, hogy ehhez valamilyen alapcsomagra is elő kellene fizetni; a legtöbb szolgáltatónál ez ugyanis előfeltétel.

Az Apple ennél többet is szeretett volna nyújtani a felhasználóknak, de mivel a nagy tévécsatornák még mindig vonakodnak belemenni abba, hogy az élő adást streameljék, arról letettek Cupertinóban, hogy az országos tévéket is magában foglaló, a kábeltévé társaságok csomagjainak konkurenciát állító konstrukcióval jelenjen meg a vállalat. Pedig a konkurenseknek, többek között a Google-nek, éppen mostanában sikerült áttörést elérnie ezen a téren; érdekes, hogy épp az Apple volt az, aki nem tudott megfelelő ajánlatot kiharcolni magának.

Az Apple viszont így is küzd azon, hogy minél nagyobb bevételt érjen el; szeretné a három csatornát egy csomagban árulni. Ehhez természetesen kelleni fog a tulajdonosok hozzájárulása is, mivel a kombó kedvezményes árú lesz (már, ha lesz), de a kedvezményt nyilván az Apple nem a saját jutalékából szeretné fedezni. Az érintettek egyelőre nem reagáltak, de a színfalak mögött alighanem folynak az egyeztetések.

Címkék