A Telenor Magyarország és a Budapest Bank közös mobilfizetési megoldásával, a Telenor MobilPass-szal bővült a Wallet alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy a – meglévő funkciók mellett – a kompatibilis telefonokat a PayPass funkcióval ellátott termináloknál bankkártya helyett használják az ügyfelek. Magyarországon jelenleg szinte nincs konkurencia, a MobilTárca leállítása után csak a Gránit Bank és az MKB Bank kínál hasonló megoldást.
A MobilePass szolgáltatás igénybevételéhez a Telenor előfizetés mellett MobilPass előfizetésre, NFC-képes okostelefonra, speciális (NFC-képes) SIM-kártyára lesz szükség, valamint egy bankszámlára, amelyet a Budapest Bank biztosít. Ettől függetlenül az igénylés menete nem komplex, a Telenornál mindent egy lépcsőben lehet intézni, és később arra is lehetőség lesz, hogy a Budapest Bank meglévő ügyfelei néhány nagyobb fiókban indítsák el az igénylést, ha az számukra kényelmesebb. Innentől kezdve a történet a szokásos, még ha a Telenor közleménye csűri-csavarja is a dolgokat: a Budapest Banknál vezetett számlát, amelyhez MasterCard plasztikkártya is jár, használhatjuk a mobil segítségével is. Fizetni 5000 forintig kód nélkül lehet, felette PIN-kódot kér a rendszer. A Budapest Bank az ügyfeleknek ajándék 1000 forint költőpénzt ad, a tranzakciókról pedig SMS-értesítés érkezik.
Véleményünk szerint a konstrukció sajnos több sebből vérzik, annak ellenére, hogy információink szerint a Telenor minimum két éve dolgozik rajta. Az első dolog az, hogy a szolgáltatás díjköteles. Nyilván havi 490 forint nem a világ, de nagy kérdés, hogy megér-e évi 5880 forintot egy kis extra kényelem. Ennél is fontosabb azonban, hogy a MobilPass bankfüggő; új, a Budapest Bank által kibocsátott bankkártyával működik, a meglévő plasztikot sem más bankok sem a Budapest Bank ügyfelei nem tudják a Walletbe integrálni. Innentől pedig az a helyzet, hogy a dolog semmivel sem jobb, mint a hősi halált halt MobilTárca, hiszen csak annyi a különbség, hogy nem az OTP Bank, hanem a Budapest Bank adja a számlát a MobilPass alá. Persze nyilván van lehetőség arra, hogy az új számlára a meglévő számláról pénzt utaljunk át, de ennek szintén van költsége, és a dolog még kényelmetlen is, hiszen sosem áll rendelkezésre a teljes egyenlegünk, mindig csak annyi elkölthető pénzünk van, amennyit előzetesen a számlára utaltunk. Végül problémásnak érezzük az NFC-s SIM-et is, ez ugyanis lehetővé teszi azt, hogy a telefonnal kikapcsolt állapotban is fizessünk, ami pedig mindenképpen biztonsági aggályokat vet fel; a felhő alapú rendszerek (ilyen például a Gránit Pay is) ezzel szemben konfigurálhatók úgy is, hogy csak feloldott készüléknél működjék a fizetés. Ezen hiányosságok miatt nem lennénk meglepve, ha a MobilPass ebben a formájában nem futna be nagy karriert.
Összességében sajnos a piac még mindig adós egy olyan mobilfizetési megoldással, amely univerzális – igazán sikeres csak az a mobilfizetési rendszer lesz, amely felhasználói szemszögből extra költségek nélkül működik, és amelybe a meglévő bankkártyák is integrálhatók.