- 2017. június 23., 17:20
Szinte biztos, hogy egy darabig nem vész el a hívószám akkor sem, ha nem történik meg az adategyeztetés.
Hirdetés

Már csak egy hét maradt a feltöltőkártyás ügyfeleknek ahhoz, hogy egyeztessék adataikat a szolgáltatókkal. Ha ezt nem teszik meg, akkor július 1-jén a számuk megszűnik, nem fognak tudni sem hívást indítani, sem hívást fogadni. A szolgáltatók ugyanakkor már korábban jelezték, hogy nem tartják elégségesnek a rendelkezésre álló időt, többek között azért sem, mert az adategyeztetéshez szükséges a központi nyilvántartással is egyeztetni, ám a kommunikáció az állami szerverekkel esetenként elég lassú. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ennek ellenére cikkünk elkészültéig nem adott haladékot, így fel kell készülni arra, hogy a jövő hét letelt után több százezer ügyfél telefonszám nélkül marad. A megszűnt számokat a szolgáltatók elvileg bedobják a közösbe, és idővel új ügyfél kaphatja meg azokat – a Telenor és a Telekom azonban már jelezte, hogy az adategyeztetés hiánya miatt megszűnő hívószámokat egy darabig még tartani fogják. Ha valaki igazolni tudja, hogy egy adott számot használt korábban, akkor a szolgáltató vissza fogja neki adni akkor is, ha nem a meglévő szerződést viszi tovább, hanem újat köt.

Hogy ez pontosan hogyan is fog működni, azt még nem lehet tudni, a szolgáltatók egyelőre el vannak foglalva azzal, hogy a meglévő ügyfeleket ellássák – júliusban minden bizonnyal bővebb tájékoztatást fogunk kapni. A Vodafone egyelőre nem jelezte, hogy hasonló módon megőrzi-e a számokat, de igazából meglepő lenne, ha a piros szolgáltató nem csatlakozna két riválisához.

Ez is érdekelhet
2021. január 29., 09:05
2020. június 8., 10:00
2020. június 5., 17:00
Hozzászólások