- 2017. június 26., 14:00
A levelezésünk tartalmát most már nem vizsgálja át a Google azért, hogy hirdetést toljon az arcunkba.
Hirdetés

A Google a hirdetési bevételekből tartja fenn magát, így nem meglepő, hogy a vállalat minden szolgáltatása tartalmaz reklámokat. A Google igyekszik maximalizálni a bevételeit, ezért a hirdetéseket nemcsak úgy vaktában puffogtatja, hanem személyre is szabja, mégpedig azoknak az információknak a felhasználásával, amelyeket a különféle szolgáltatások használata közben megtud rólunk. Az információgyűjtésből a Gmail levelezés is kivette a részét, amit a magánfelhasználók még csak-csak elfogadtak, céges levelező rendszerként viszont eddig szóba sem jöhetett a szolgáltatás. A Google éppen ezért most változtat egy kicsit, és a Gmailbe érkező üzeneteket már nem nézi át – annyira alaposan.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Azt, hogy a Google ezután is éppen úgy meg fog nézni minden egyes levelet, csak éppen a megtalált információkat nem fogja felhasználni arra, hogy a hirdetések közül kiválassza a leginkább megfelelőt. Viszont a levelek tartalmát ezután is elemezni fogja egy algoritmus, hiszen ha egy utazás vagy egy repülőjegy visszaigazolása érkezett meg, akkor a kapcsolódó információk csak így tudnak átkerülni a naptárba, és így működik a spamek kiszűrése és a levélírásnál felajánlott, előre legyártott intelligens válaszok is.

A változás nem jelenti azt, hogy a hirdetések eltűnnek a Gmailből, és azt sem igazán várhatjuk, hogy a reklámok relevanciája csökken; ez utóbbi úgy lehetséges, hogy a Google így is annyi más helyről tud adatokat gyűjteni rólunk, hogy a Gmailből szerzett információk hiányát szinte meg sem fogja érezni a rendszer. Viszont aki akarja, az teljesen le is tilthatja a személyre szabott reklámok megjelenítését – éppen úgy, mint a Google többi szolgáltatásai esetében.

Címkék
Hozzászólások