Az Airbus A350-es típuscsaládja a vállalat legmodernebb, és az iparág egyik legmodernebb utasszállító repülőgépe, amelynek azonban van egy érdekes hibája: az elektronikus rendszert időnként újra kell indítani ahhoz, hogy a gépet biztonságosan lehessen használni. A Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) frissen kiadott utasítása szerint a típus üzemeltetőinek úgy kell az újraindításokat időzíteni, hogy az elektronikus rendszer 149 óránál tovább ne működjék folyamatosan.
A működési idő azért nem haladhatja meg ezt az időtartamot, mert különben az egyes alrendszerek közötti kommunikációban zavar keletkezhet, ami részleges vagy teljes leállást idézhet elő. Mondanunk sem kell, hogy ez repülés közben nem túl szerencsés, szélsőséges esetben a dolog akár katasztrófához is vezethet.
Szinte hihetetlennek tűnik, hogy ilyen hibával engednek felszállni repülőgépeket, azonban a helyzet az, hogy az efféle rendellenesség nem ritka. Korábban az Airbus A380-as típust és a Boeing 787-8-ast is hasonló okok miatt kellett rendszeresen újraindítani; előbbinél a hajtóművezérlés időzítője, utóbbinál pedig a generátor vezérlője volt az, amely túl hosszú működés esetén leállhatott volna.