- 2017. október 3., 13:15
A jelenleg 90 perces út időtartama kevesebb, mint a felére, 40 percesre rövidül. Indulás 2027-ben.

A Japan Rail az év elején írta alá azt a szerződést, amelynek értelmében Tokiót és Nagoját hamarosan a mágneses levitáció elvén működő vasút, azaz maglev is össze fogja kötni. A tervek szerint a kereskedelmi üzem 2017-ben indul, az egyik kivitelező pedig a Fujikura lesz. A vállalat a pálya építésében fog részt venni: részben ezt ptomótálandó, a vállalat a CEATE-re hozott egy mini mágneses autópályát, amelynek még extra annyi érdekessége is volt, hogy a rajta futó autók a szupravezetés segítségével, a meghajtásért felelős tekercseket -196 celsius fokra lehűtve működtek.

A maglev technológia segítségével a Tokió és Nagoja közötti út mindössze 40 percesre rövidül, Shinkansen vonatokkal jelenleg majdnem 90 percet vesz igénybe az utazás. A pálya építése már megkezdődött, egyelőre azonban nem magát a pályatestet építik, hanem a terepet készítik elő – például az alagutakat kezdték el fúrni. Az ütemterv szerint 2027-re készül el az első szakasz, és ha a visszajelzések kedvezőek, és a projekt a költségeket is ki tudja termelni, akkor második fázisban a Nagoját Oszakával összekötő szakasz is meg fog épülni. Ha elkészül a Tokió és Nagoja közötti első rész, akkor Kína után Japán lehet a második olyan ország, ahol kereskedelmi üzemben működő maglev vasút üzemel. Viszont korántsem biztos, hogy 500 km/h-s sebességével a leggyorsabb közlekedési eszköz lesz a maglev: ha addig sikerül Hyperloopot átadni, akkor a japán vonat csak a második helyre robog majd be.

Címkék
Hozzászólások