A Honda éppen ezért nemcsak az elektromos meghajtású, üzemanyacellás autókat fejleszti (például a Cleart), hanem a „tankoláshoz” szükséges berendezéseket is. Tavaly hírt is adtunk a Honda első mobil töltőállomásáról, amely naponta 1,5 kg hidrogéngázt képes fejleszteni – a mennyiségtől nem voltunk elragadtatva. Most megérkezett a második verzió, és kicsit a koncepció is tisztult. Az új töltőállomás is elektromosság és víz segítségével működik, és mivel a működéshez szükséges áramot napelemek biztosítják, az autók tankolása gyakorlatilag ingyen van (már ha a horribilis beszerzési költséget nem számoljuk). A töltőállomás második verziója naponta 2,5 kg hidrogéngázt tud előállítani, és a töltéshez nagyobb nyomást, 35 helyett70 MPascal használ. Ez az iparági szabvány, ezért a töltővel immáron nemcsak Honda autókat lehet megtölteni, hanem más gyártók járműveit is.
Tekintettel arra, hogy az autók üzemanyagtartálya 5 kg gáz tárolására képes, a napi megtermelt mennyiség még mindig nem elég ahhoz, hogy általános célú, az út mellé kihelyezett töltőként gondoljunk a monstrumra. Ezt tudja a Honda is, éppen ezért az SHS-t (Smart Hydrogen Station) inkább vállalatok udvarában tudja elképzelni, a töltő a saját járműpark üzemeltetésében kaphat szerepet. A felmérések szerint a napi 2,5 kg hidrogéngáz öt jármű folyamatos ellátásához elég. Habár a teletankolásnak nincs reális esélye, annak bőven van, hogy ennyi autó napi szükségletét az ellátmány fedezze: a 2,5 kg hidrogéngáz nagyjából annyi energia megtermeléséhez elegendő, amivel az autók (összesen) 250-350 km-t tudnak megtenni.
Tesztelési célból a Honda 20 HSH-t szórt szét az országban, a kereskedelmi forgalmazás pedig a tapasztalatok birtokában jövőre indulhat majd. Japánban egyébként jelenleg nagyjából 2500 üzemanyagcellás autó üzemel, ami a tavalyi mennyiséghez képest szép bővülés (egy éve még csak 20 autó rótta csak az utakat), de reálisan nézve a dolgot a hidrogénnel működő autók kora egyelőre nagyon nem akar beköszönteni.