- 2017. október 5., 13:00
Számos olyan fejlesztés létezik, amelyek célja az, hogy az emberek hangulatát mérje. Most mutatunk még egyet.
Hirdetés

Mégpedig azért, mert az eddig ismert technológiákkal ellentétben a Murata nem használ kamerát vagy különleges szenzorokat, csupán egy sima mikrofont – és persze egy szoftvert, ami az elemzést végzi. Ennek a megoldásnak az a legfontosabb előnye, hogy semmilyen precízen beállított műszerre nincs szükség; nemcsak akkor működik pontosan, ha az alany valamerre néz, valamerre fordul, stb. A hang a levegőben is elég jó terjed, és mivel (szinte) mindenhonnan visszaverődik, a technológia nagyobb helyiségekben is gond nélkül alkalmazható. További előny, hogy a hang iránya egész pontosan megállapítható, így azt is meg lehet mondani, hogy a szobában – mondjuk – hol milyen a hangulat.

De mire lehet ezt használni? Egy munkahelyen például a dolgozók elégedettségét lehet mérni. Kutatások bizonyítják, hogy a kiegyensúlyozott munkaerő hatékony, ezért a munkáltatók elemi érdeke, hogy jó munkakörülményeket biztosítson mindenkinek. Viszont a dolgozók visszajelzésre nem biztos, hogy pontos lesz, mert a munkások tarthatnak a következményektől. Egy másik lehetséges felhasználási terület a vendéglátás, ahol az adatokat arra lehet például felhasználni, hogy a pincérek egyből tudják, ha valamelyik asztalnál szükség van rájuk.

Afelől viszont vannak kétségeink, hogy a Murata ezt a kütyüt bárkinek is el fogja tudni adni. Noha a szoftver semmilyen formában nem rögzíti a hangot, és a beszéd tartalmát sem figyeli, csupán a beszéd tónusát és sebességét használja fel az elemzéshez, mégsem túl megnyugtató az a tudat, hogy a háttérben valami folyamatosan figyel. De ki tudja, lehet hogy csak mi vagyunk egy kicsit túl érzékenyek…

Címkék