Ezt pedig természetesen a legnagyobb rivális, a Samsung bánja leginkább. Az IHS piackutató intézet legfrissebb adatai szerint a prémiumkategóriás tévék piacán – a cég az 1500 dollárnál drágább készülékeket sorolta ide – jelenleg a Sony a piacvezető 39 százalékos részesedéssel, második az LG 35,8 százalékkal, a Samsung pedig a harmadik helyre szorult vissza, 13,2 százalékkal. Ez önmagában is érdekes adat, hiszen a Samsung hosszú évekig kirobbanthatatlan volt az első helyről. Ugyanezt a kategóriát vizsgálva 2015-ben még 55 százalékkal magabiztosan vezetett a Samsung, a visszaesés tehát igazából nem is egyszerű esésként, hanem inkább zuhanásként jellemezhető. Ezek ugyan csak az amerikai piacra érvényes információk, azonban ez a piac a Samsung számára kiemelten fontos; ráadásul nem hivatalos információink szerint itthon is sokat erősödött az LG a prémium szegmensben.
A probléma az, hogy a Samsungnak egyelőre nincs megfelelő válasza az OLED-re: a vállalat nem tud olyan megfelelő minőségű OLED-panelt gyártani, amelyet tévében lehetne használni, a QLED pedig hiába nagyon jó, az LCD-k hátrányait nem tudja kiküszöbölni.
Az LG ezzel szemben nemcsak azért érezheti magát nyeregben, mert saját tévéi sikeresek, hanem azért is, mert jelenleg minden versenytársa, aki OLED-tévét is árul, LG Display panelt használ. Noha ez az idilli állapot feltehetőleg nem fog örökké tartani, az LG-nek több évnyi előnye van a gyártás terén, ami azt jelenti, hogy nemcsak több OLED-panelt képes gyártani, hanem a selejtarányt és a költségeket is alacsonyabban tudja tartani. Egy szó mint száz, most nagyon úgy tűnik, hogy a következő évek az LG-ről és az OLED-ről fognak szólni. Kíváncsian várjuk, hogy mit lép erre a Samsung; valószínűleg egyébként már nem is kell sokat várni arra, hogy kiderüljön, mi lesz az irány, mi arra számítunk, hogy legkésőbb a januári CES-en látni fogjuk, hogy merre tovább.