- 2017. november 17., 09:43
Lassan nem az a kérdés, hogy van-e internet a repülőgépen, hanem az, hogy az mennyire használható.
Hirdetés

Egy Európán belüli járatot simán el lehet tölteni akár úgy is, hogy csak az ablakon bámészkodik ki az ember (már, ha ott ül, persze), a hosszú távú járatokon viszont más a helyzet, nyolc-tízórás utazásoknál már nagyon jól jön, ha internetezni is tud az ember. Az európai légitársaságok a fedélzeti WiFi tekintetében lemaradásban vannak, az amerikai és ázsiai légitársaságok között viszont akad már néhány olyan is, amely nem a szolgáltatás bevezetésével, hanem fejlesztésével foglakozik.

A Cathay Pacific Group és az Emirates Airlines is a napokban jelentette be, hogy a flotta egyes gépein az eddiginél gyorsabb letöltési sebességet nyújtó szolgáltatást vezet be: a Cathay 2018-tól fokozatosan minden Cathay Pacific és Cathay Dragon Airbus A330-as és Boeing 777-es gépén a GoGo 2Ku platformjára vált, az Emiratesnél pedig a Thales biztosítja majd a netkapcsolatot a 2020-ban forgalomba álló Boeing 777X repülőgépek esetében. Mindkét szolgáltatás műholdas kapcsolatot használ, és akár 50 Mpbs-os letöltés sebesség is elérhető velük.

Címkék