Tavaly a Sony is OLED-re váltott, és mivel a technológia bizonyított (a Samsung eladásai eléggé lecsökkentek a prémium kategóriában, az LG, a Sony és a Panasonic pedig erősödött), az abszolút csúcsot idén is az OLED-del hozza el az otthonokba a japán vállalat. Elképzelhető egyébként, hogy idénre az LG Display másoknak nem akart adni a 77 colos paneljéből, mert a Panasonichoz hasonlóan a Sony is csak két verziót jelentett be, 55 és 65 colos képátlóval. A tévék természetesen 4K-s felbontást kínálnak, támogatják a HDR-t (ez Dolby Visiont jelent) és mesterséges intelligencia is van bennük; de ez utóbbi a Sonynál már nem meglepetés, hiszen a tavaly bejelentett modellek év közben megkapták a Google Assistant frissítést, így e tekintetben a gyártó már rég megelőzte riválisait.
Tavaly a Sony bejelentése azzal is nagyot szólt (szó szerint), hogy az Acoustic Surface megoldás segítségével a tévé nem a hangszórói, hanem az OLED-panel segítségével állították elő a hangot. A technológia az A8F-ben is megtalálható, ráadásul tovább is fejlődött, mert már nem 2.1-es, hanem 3.1-es hangzást kínál. Ezúttal sem önálló Sony fejlesztésről van azonban szó, a japán gyártó az LG driverért használja, viszont kisebb módosításokkal.
Ami az okostévé platformot illeti, a Sony továbbra is az Android TV-re voksol, míg a vezérlésben nemcsak a távirányítóra, hanem a Google Home és az Amazon Alexa rendszerekre is támaszkodhatunk.
Kétségtelen, hogy az A1E vagányul nézett ki, azonban a tévéhez adott stand funkcionálisan kihívásokkal küszködött; a megdöntött pozíció nekünk nem igazán jött be, mert a tévét otthoni körülmények között lehetetlen volt saját állványával jól beállítani. Az A8F-nél ez a gond szerencsére megszűnt, mert bár a Sony továbbra is hasonló talpat használ, a tévé csak egészen minimális mértékben döntött, és ez már nem zavarja komolyan a felhasználói élményt.
Részletes specifikációt és árakat később várhatunk, és a Sony egyelőre azt sem közölte, hogy a tévéket mikor lehet majd megvásárolni.