A digitális személyi asszisztensek piaca eléggé telítődni látszik: az Amazon, a Google, az Apple és a Microsoft négyese az, amely ezt a szegmens uralni fogja. Persze próbálkoznak más gyártók is, azonban globális sikerre kevés az esélyük egyszerűen amiatt, hogy a fenti vállalatok sokkal több embert tudnak elérni a kütyükön keresztül. Japán és Kína viszont külön piacnak számít ebből a szempontból, és természetesen vannak olyan szereplők, amelyek ezekre az országokra szabott rendszert fejlesztenek. Ilyen például a Huawei is, amelynek saját megoldása Kínában évek óta működik – és százmilliónál is több ember használja nap mint nap. A vállalat most azon van, hogy egy érdekes fejlesztéssel dobja fel a szolgáltatást: a mesterséges intelligencia az érzelmek felismerését tanulja.
A (kissé távoli) tervek szerint a rendszer a felhasználó érzéseit is be fogja építeni a beszélgetésekbe, és adott esetben befolyásolja majd a választ az, hogy a kérdező éppen jókedvű vagy borús hangulatban van. Mások érzelmeinek felismerése alapszinten a legtöbb embernek ösztönösen megy, de természetesen a fejlesztőket régóta foglakoztatja, hogyan lehet algoritmusok segítségével is felismerni a különböző állapotokat; a Huawei mesterséges intelligenciája – nem túl meglepő módon – elsősorban az arc és a hang elemzésével működik. Azt még nem lehet tudni, hogy az érzelmek felismerése élesben mikortól működik majd, de az valószínű, hogy minimum évek kellenek még ehhez.
Természetesen nem a Huawei az első olyan vállalat, amely hasonló megoldással kísérletezik; a CEATEC-en láttuk például a Panasonic és az Omron saját verzióit is. Előbbi gyártó egy általános rendszert fejleszt, utóbbi pedig egy olyat, amely az autóban azt figyeli, hogy a sofőr van-e olyan állapotban, hogy biztonságosan tudjon vezetni.