- 2018. június 4., 12:30
Némi meglepetésre az ASUS egy elég erős, direkt játékra szánt telefont (is) bejelentett a Computex 0. napján.
Hirdetés

Egyre több olyan játék jelenik meg okostelefonra, amely komoly követelményeket támaszt a hardverrel szemben; ez pedig egyre több gyártó fantáziáját mozgatja meg. A sort a Razer nyitotta, a nagyobb gyártók – Samsung, Apple – viszont nem mozdultak. Nem tudjuk persze azt sem, hogy egyáltalán akarnak-e nyitni ebbe az irányba, az viszont biztos, hogy a Razer Phone nem marad kihívó nélkül, az ASUS ugyanis bejelentette a ROG Phone-t. A mobil önmagában sem gyenge, de számos kiegészítő tartozik hozzá, amivel még jobbá tehetjük a játékélményt.

Először nézzük meg, hogy mi van a készülékházon belül: nem túl meglepő módon Qualcomm Snapdragon 845-ös chipet találunk a motorháztető alatt, viszont az ASUS telefonja annyiból mindenképpen egyedi, hogy a normál órajelhez képest néhány százalékkal magasabb frekvencián, 2,96 GHz-en működnek a benne lévő magok. Vagyis jelenleg a ROG Phone a leggyorsabb a teljes mezőnyben. A Snapdragon 845 viszont eleve hajlamos melegedni; ez a túlhajtás miatt még inkább igaz, így az ASUS egy külső hűtőt is ad a mobil mellé, amit egyszerűen felcsatlakoztathatunk a hátlapra, ha szükségesnek érezzük. A processzor mellé 8 GB RAM-ot és 512 GB-os belső tárhelyet kapunk. A kijelző AMOLED, 6 colos és 1080×2160 pixeles; vagyis képaránya 18:9-es. A panel a szokásoshoz képest gyorsabb, 90 Hz-es képfrissítést támogat, válaszideje pedig mindössze 1 ms (hiába OLED a kijelző, sample-and-hold módszerrel jeleníti meg a képpontokat). Szerencsére az ASUS mérnökei a notchot elfelejtették, igaz ennél a telefonnál nem is lett volna értelme alkalmazni a belógó szenzorsávot, mert a kijelző alatt és felett is elég nagy kávát hagytak a tervezők. Ennek elsősorban nem az az oka, hogy mindkét helyre került hangszóró (sztereo hangzás!), hanem az, hogy a plusz néhány milliméternyi perem miatt, amikor fektetve fogjuk a telefont (márpedig játék közben így fogjuk), akkor sokkal jobban kézre esik. A játékok irányításához ultrahangos szenzorokat kapunk, amelyek – fektetett helyzetben – két oldalt helyezkednek el, hüvelykujjal kényelmesen elérhetők.

Fentiekből (is) következik, hogy a dizájn a forma miatt nem túl érdekes, viszont a hátlapra került egy ROG-logó is, amely tud világítani, színét pedig, az alatta lévő LED-ek segítségével, bármilyenre beállíthatjuk – illetve a sima fény mellett pulzáló hatást és más effekteket is beállíthatunk. Fontos (fontos?) extra, hogy a LED-ek színe az Aura Sync segítségével más mobilokéval szinkronizálható, így egyszerre akár öt készülék is pontosan ugyanazt a fényorgiát tudja produkálni. A mobil kapott három kamerát is, hátul 12 és 8, elöl pedig 8 MP-es szenzorokkal. A telefont USB-C port segítségével lehet tölteni; érdekesség, hogy ilyenből több is van a telefonon, hogy a kábel sose zavarjon játék közben. A mobil akkuja egyébként elég nagy, 4000 mAh-s, de nyilván ha játszunk, akkor a kapacitása nem túl sok mindenre lenne elég.

A kiegészítők közül a külső ventilátorról már esett szó, de az ASUS más érdekességeket is tartogat a fanok számára: a mobilhoz vehetünk például egy olyan dokkolót, amelyre a telefon WiFi segítségével, a tévé pedig kábellel csatlakozik. Segítségével a készülékből valódi játékkonzol lesz. A harmadik kiegészítő a TwinView Dock, amely egy második kijelzővel és két valódi kontrollerrel egészíti ki a ROG Phone-t. Egyelőre nincsen olyan játék, amivel ki lehetne használni a dupla kijelzőt, a dokkoló arra viszont tökéletes, hogy játék közben a másik kijelzőre a játékkal kapcsolatos chatet (vagy valami teljesen mást) tegyünk ki. Nem ez az egyetlen dokkoló ugyanakkor a mobilhoz, van egy sima asztali változat is, amivel a telefon a monitorhoz lehet kötni. Ennek a dokkolónak az az érdekessége, hogy a billentyűzetet és egeret is meg tudja osztani, tehát ha a számítógép monitorát használnánk, akkor működik a klaviatúra és az egér is anélkül, hogy bármit át kéne dugdosni.

A telefonon természetesen Android fut, mégpedig a 8.1-es változat. Az OS-t az ASUS sok helyen módosította, a játékosok számára azonban a legfontosabb az, hogy több olyan fícsör is van benne, amit direkt a játékokhoz találtak ki – ha például játszunk, akkor egyetlen gombnyomással az összes alkalmazást eltakaríthatjuk a memóriából, majd a játék végét követően vissza is tölthetjük azokat, és folytathatunk mindent úgy, mintha mi sem történt volna. Van természetesen ne zavarj üzemmód is, hogy a játékot egy bejövő telefonhívás semmiképp se zavarja meg.

A mobil a tervek szerint a harmadik negyedévben érkezik majd, első körben azonban csak Ázsiában és Amerikában lehet majd megvásárolni. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a készülék mennyibe fog kerülni, de nem lennénk meglepődve, ha az ASUS ROG Phone az iPhone X-szel kerülne egy ligába.

Hozzászólások