- 2018. szeptember 1., 13:00
Pár év, és a mesterséges intelligencia a mindennapok része lehet; de ehhez a nagy gyártók, így az LG is kellenek.

A mesterséges intelligencia itt van a sarkon, és hamarosan a mindennapok része lesz, azonban az emberek fejében – főleg a filmeknek köszönhetően – kicsit más kép van arról, mint amit a gyártók valójában megvalósítani szeretnének. Egyelőre szó nincs arról, hogy a Tony Stark Jarvisához hasonló mesterséges agyak költöznének be a nappaliba; a gyártók eddig főleg arra koncentráltak, hogy egy-egy feladatot minél jobban megoldjanak a gépi tanulás segítségével. Most viszont tényleg jöhet a következő lépcsőfok, amikor már nem egy-egy feladatra fókuszál az MI, hanem arra, hogy a kütyüket a különféle élethelyzeteknek megfelelően vezérelje. Persze évek telnek majd még el addig, amíg valóban az egész lakást és az egész életünket átszövi a mesterséges intelligencia: ennek az elsődleges oka pedig az, hogy a rendszerek hatékony működéséhez valamilyen interfészre mindenképpen szükség van az ember és a gép között. Ez lehet akár egy telefon is, de egy lakásban életszerűbb, ha egy digitális személyi asszisztensre gondolunk, amely bekapcsolja nekünk a tévét, szól ha kezdődik a kedvenc meccsünk a tévében, nem hagyja, hogy odaégjen a sült csirke, optimalizálja a lakás hőmérsékletét és behúzza a függönyöket, ha betűz a nap. Illetve amelyet szóban is irányíthatunk, ha úgy tartja kedvünk.

Rengeteg ígéretes próbálkozás van már a piacon, a Google vagy az Amazon személyi asszisztensei például elég jól működnek, azonban a helyzet az, hogy a mesterséges intelligenciából mégis csak akkor lesz valami, ha az olyan nagy gyártók, mint az LG, a Samsung vagy a Sony, Panasonic is komolyan rámennek a témára. Ez eddig nem történt meg, pedig ígéreteket hallottunk már – most viszont úgy tűnik, hogy változik a helyzet. A CES-en a Samsung, most pedig az LG mutatott be olyan berendezett környezetet, amelyet átszőtt mesterséges intelligencia megoldásokkal.

Az LG annyira komolyan vette a témát, hogy az egyébként hatalmas stand harmadát foglalták el az MI-hez kapcsolódó megoldások. Az LG három zónát rendezett be, ezeket ThinQ Travel, ThinQ Gourmet, és ThinQ Style névvel illette. A zónákon belül az LG azt demonstrálta, hogy a ThinQ termékek milyen előnyöket nyújthatnak a konyhai megoldások, az otthoni kényelem, a mozgás és a szórakozás terén.

Az utazás tematikájú kiállítótérnél láttuk például azt, hogyan lehet megtervezni egy utazást a tévé képernyőjén. Aminek persze első hallásra semmi értelme, hiszen a tévét nem lehet elvinni otthonról, az LG viszont megoldotta, hogy egyetlen gombnyomással a megtervezett útvonalat átküldhessük a telefonra, így a navigáció már a mobilon indul el. Az LG ThinQ stratégiájának része természetesen az is, hogy a Google Assistant mesterséges intelligencia minél több készüléken elérhetővé váljon; amint arról korábban beszámoltunk, ez a funkció hamarosan nemcsak az USA-ban, hanem más országokban is elérhetővé válik (Magyarországon sajnos még nem). A digitális személyi asszisztenssel nemcsak a tévét lehet majd vezérelni, hanem a nappaliban lévő okoskütyüket is, így például a világítást vagy az elektronikusan mozgatható bútorokat, redőnyöket is, stb.

Az intelligens InstaView ThinQ hűtőszekrény a Gourmet zónában mutatta meg, hogy mit tud: nemcsak recepteket ajánl, hanem azokhoz kapcsolódóan instrukciókat is tud adni a hozzá kapcsolt sütőnek és egyéb konyhai eszközöknek.

Címkék
Hozzászólások