- 2018. október 5., 14:00
Tulajdonképpen az a furcsa, hogy eddig nem tette; a Facebook azonban már tesztel egy új „szolgáltatást”.
Hirdetés

A TechCrunch szerint az Instagram tulajdonosa, a Facebook azon gondolkodik, hogy a két alkalmazásban gyűjtött adatokat egybegyúrja: egészen konkrétan arról van szó, hogy az Instagram megosztaná a Facebookkal a jelenlegi és korábbi tartózkodási helyünket. A funkciót a vállalat már teszteli, de egyelőre csak egy szűk körű felhasználói bázis segítségével. Az adatmegosztás a jelek szerint egyelőre önkéntes, és aki nem szeretne élni a lehetőséggel az egyetlen mozdulattal kikapcsolhatja.

A funkció elsősorban nem a felhasználók, hanem a Facebook miatt került a képbe; mivel az Instagramon a legtöbb kép mellé a felhasználók azt is megadják, hogy a fotó hol készült, a szolgáltatónak az összekapcsolást követően tökéletesen pontos adatok állnának rendelkezésre – amit a hirdetések még pontosabb célzásához tudna felhasználni.

Az alkalmazások és az általuk gyűjtött adatok összekapcsolása mindenképpen aggályos; a Facebookot korábban már százmillió eurós bírságra büntették hasonló miatt. Ráadásul a TechCrunch szerint az adatgyűjtés akkor is működik, amikor az Intsagram csak a háttérben fut (vagy még el sem indítottuk). Kíváncsiak vagyunk, hogy a fejlesztés eljut-e végül az éles bevezetésig, vagy a Facebook időközben esetleg meggondolja magát.

Címkék
Hozzászólások