Egy átlagos otthonban még a 4K-s felbontású tévéknek sincs feltétlenül értelme (egy 55 colos tévét nagyjából 2-2,5 méterről kellene nézni ahhoz, hogy érezhető különbség legyen a Full HD felbontáshoz képest), a gyártók azonban 2019-ben már a 8K-ra fognak koncentrálni. 7680×4320 pixeles tévék persze már tavaly is voltak, azonban ebben az évben már minden nagy gyártótól várható, hogy a csúcskategóriában ilyen modellel is ringbe száll. Erre utal többek között az is, hogy a Digitimes jelentése szerint ma már minden panelgyártó kínál 8K felbontású LCD-panelt is – mégpedig 65 és 85 colos méret között. Az LG egyelőre nem tervezi 8K-s OLED-panel sorozatgyártását, de a technológia természetesen már a koreai gyártó rendelkezésére áll.
A dolog pikantériája az, hogy jelenleg a 4K-s tévék aránya 40 százalék körülire tehető, azonban már ezek a tévék is olyan felbontást nyújtanak, amit a tartalomszolgáltatók jelenlegi kínálatával csak nagyon kis mértékben lehet kihasználni. A 8K-val a helyzet még inkább ez lesz tehát, és a Tokiói Olimpia, vagyis 2020 előtt nem is igazán várható, hogy az ilyen felbontású tartalmakra a szolgáltatók bármennyire is ráfeküdnének.
2019-ben 110-130 millió tévé fogyhat; az eladott mennyiségnek akár a fele is lehet 4K-s, míg a 8K felbontású készülékekből várhatóan csak néhány százezer példány fogy majd világszerte.