- 2019. január 31., 15:00
Durván csökkent az érdeklődés az almás mobilok iránt, ezért a vezetés belátta, hogy most már lépni kell valamit.

Azt tudjuk, hogy az iPhone-ok iránti kereslet csökkent, azonban mivel az Apple már nem közli a pontos értékesítési adatokat, csak az elemzők becsléseire támaszkodhatunk, ha meg szeretnénk tudni, hogy mennyire. A Strategy Analytics elemzői szerint az almás vállalat 2018 utolsó negyedévében 65,9 millió telefont adott el – ha ez a szám igaz, akkor éves viszonylatban majdnem 15 százalékkal csökkent az értékesített darabszám (77,3 millióról), ami rengeteg.

Az Apple ugyan szeretne elmozdulni abba az irányba, hogy a bevételek nagyobbik része már nem a hardver eladásokból, hanem a szolgáltatások étékesítéséből jön, jelenleg azonban még mindig az iPhone-ok jelentik a legnagyobb bevételi forrást. Ezért elengedhetetlen a kereslet élénkítése, amelynek eszköze az árcsökkentés lesz. Az Apple korábban már csökkentette a telefonjai árát Japánban, és már akkor tudni lehetett, hogy ezt a stratégiát más piacokon is alkalmazni fogja a gyártó, ha beválik.

Második körben most jön Kína, és Tim Cook elmondása szerint más országokban is várható árcsökkentés – de főleg azokban a régiókban, ahol a helyi deviza árfolyama sokat gyengült a dollárhoz képest. Kíváncsian várjuk, hogy vajon a taktika beválik-e, és az eladások újból felpörögnek-e.

Hozzászólások