- 2012. október 3., 16:20
Az elektromos töltéséhez használatos rendszert sorozatban harmadszor látjuk, sorozatgyártás még mindig nincs.

Az elektromos töltéséhez használatos rendszert sorozatban harmadszor látjuk, sorozatgyártás még mindig nincs.

A fejlesztések viszont gőzerővel folynak, amit az is kiválóan jelez, hogy a tavalyi modellhez képest műszaki tartalomban hasonlót nyújtó (sőt, valamivel nagyobb hatékonyságú) 2012-es prototípus sokkal kisebb lett elődjénél. A gyártó emellett a biztonságra is odafigyel most már, ha például a töltőre idegen tárgy kerül, akkor azt a rendszer képes érzékelni, a töltési folyamatot pedig megszakítani. Ez gyerek- és állatbiztossá is teszi a rendszert, de persze az is megelőzhető vele, hogy a töltőn felejtett villáskulcs (vagy sörösdoboz) csúnya véget érjen.

Amikor a rendszer készültségi állapotáról érdeklődtünk, egyenes választ nem kaptunk; főleg a hatékonyság lett volna érdekes, de csak annyit sikerült megtudni, hogy a cél továbbra is az, hogy legalább 80 százalékos legyen ez a mutató a piaci startnál. Az elektromos autók vezeték nélküli töltőjével ugyanakkor, most már úgy tűnik, hogy nem az a legnagyobb baj, hogy alacsony a hatásfok, hanem az, hogy nincsen egy olyan egységes szabvány, ami összefogná a gyártókat – pedig lassan mindenki számára világossá válik, hogy nem járható út egy olyan felállás, amikor a Pioneer mondjuk a Toyotával, a TDK a Nissannal köt egyezséget, stb.

Ezt az álláspontot a TDK standján is megerősítették, hozzátéve, hogy a szabványosítás elsősorban nyilván nem az otthoni töltést könnyíteni még, hanem az utazás közbeni folyamatos töltést.

Címkék
Hozzászólások