- 2012. október 4., 09:55
Az elektromos autók legnagyobb gondja a kis hatótávolság. Ez talán hamarosan megváltozhat.

Az elektromos autók legnagyobb gondja a kis hatótávolság. Ez talán hamarosan megváltozhat.

Legalábbis a TDK gőzerővel dolgozik azon, hogy megoldja az autók menet közbeni töltését – a cél tulajdonképpen azt, hogy a járművek a megtett út minél nagyobb részét ne a saját akkumulátorban tárolt energia felhasználásával tegyék meg, hanem az úthálózatba épített vezeték nélküli töltők segítségével.

A rendszert úgy kell elképzelni, hogy az EV-k számára külön sávokat, a piros lámpánál külön várakozóhelyeket, a parkolóházakban külön részleget építenek, amelyek különlegessége az lesz, hogy az aszfalt alá hatalmas tekercsek kerülnek, amelyek menet (állás, parkolás) közben tudják pótolni az elhasznált energiát. A rendszert kicsiben demózta a TDK, a körbe-körbe futó autó a két piros pont között folyamatosan töltötte saját akkumulátorát, így naphosszat működött.

A TDK képviselője elmondta, hogy a legnagyobb akadályt a rendszer kiépítése előtt az jelenti, hogy nincsen egységes szabvány – ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy akár csak egy rövidebb tesztszakasz építését is komolyan megfontolja a városvezetés, hiszen a cél csakis az lehet, hogy végső soron egy minden EV töltésére alkalmas rendszer épüljön ki. A TDK emellett a hatékonyságot is növelni szeretné, amely a szimulációk alapján akár 90 százalék is lehet.

A TDK emellett egy otthoni töltő prototípusát is bemutatta, amely szintén vezeték nélkül képes az autó feltöltésére, a sofőr dolga csupán annyi, hogy a megfelelő helyre álljon a garázsban (viszont hátrány, hogy mindig ugyanúgy, és mindig ugyanoda kell beállni). A TDK természetesen a dizájnt még módosítani fogja – a szabványosítás persze ebben az esetben is üdvözlendő lenne, azonban talán nem annyira kritikus tényező, mert a vállalat először autógyártókkal állapodna meg, a másodlagos piacon később jelenne meg a termékkel.

Hozzászólások