Hogy rögtön egy paradoxonnal indítsunk, a virtuális világok egyre valóságosabbak lesznek, a fejre szerelhető kijelzőkkel a szemet és az agyat kiválóan át lehet verni – egy-egy nagyon részletesen megkomponált jelenetnél tényleg résztvevőnek érezhetjük magunkat. A látvány azonban csak az egyik része a VR-nek, még ha vitathatatlanul is a legfontosabb része; a jó vezérlés kérdése azonban egyelőre még nem megoldott. Több olyan projekt is van persze, amelyek pontosan ezen szeretnének változtatni, a CEATEC-en is láttunk egyet.
Az UnlimetedHand egy csuklóra erősíthető karpánt, amely képes az izmok mozgását mérni és elemezni, a kapcsolódó szoftver a begyűjtött adatok alapján pedig pontosan meg tudja mondani, hogy éppen mit csinálunk a kezünkkel: az ujjak behajlítását éppen úgy le tudja követni, mint a kézfej forgatását vagy hajlítását. A vezérlőt nyilván sok dologra lehet majd használni, első körben azonban az otthoni felhasználók, azon belül is a játékosok vannak a célkeresztben. A tervek szerint egyébként nemcsak a virtuális világokban lehet majd használni a kütyüt, de nyilván a legnagyobb hasznát ilyen környezetben lehet majd venni, hiszen egészen új értelmet nyernek az olyan mozdulatsorok, mint például tárgyak felvétele a földről vagy közelharc (utóbbihoz 3D mozgásérzékelő is kell, ami szintén lapul a borítás alatt). Meg egy nagy szoba, ahol semmi sincs a polcokon.
Az UnlimitedHand lehetőségei azonban ezzel még nem érnek véget, mivel nem csak érzékelni tudja a mozgásokat, hanem visszajelzést is tud adni. A sztenderd vibráció mellett ráadásul az izmokat is tudja stimulálni, így ha mondjuk egy lövöldözős játékban találatot kapunk, vagy megütünk valamit, akkor azt érezni is fogjuk.
Fejlesztője a Kickstarteren indította el a projektet, és már biztos, hogy lesz belőle valami, mivel a kitűzött célt pillanatok alatt sikerült elérni – de hogy pontosan mikor várható a végleges hardver, azt csak találgatni lehet.