A Sharp tavaly a CEATEC-en mutatta be a RoboHon-t, idén tavasztól pedig meg is lehet a kütyüt vásárolni. Az apróság egy személyi asszisztens, voltaképpen ugyanazt tudja, mint a Siri vagy a Google Now, ezeknek a japán megfelelője. Felmerülhet a kérdés, hogy akkor a Sharp miért nem inkább egy telefonba építi be mindazt a tudást, amit a robot kapott – a válasz erre pedig eléggé sajátos. Elsősorban azért, mert egy telefonnal beszélgetni unalmas és furcsa lenne. Hát erre most mit lehet mondani? Ha a japánok szerint ez így van, akkor legyen, európai logikával viszont éppen az a különös, hogy a japánok inkább visznek magukkal egy újabb kütyüt, mintsem hogy a feladatra egyébként tökéletesen alkalmas telefont használják.
Talán nem meglepő, hogy a robot hardvere az elmúlt egy év során szinte semmit sem változott, viszont minden hónapban újabb és újabb szoftvert kap a RoboHon, amely többnyire hibajavításokat tartalmaz, néha azonban egy-egy új funkciót is tanul a robot. A legutóbbi fejlesztésnél például a navigációs modul lett sokkal okosabb, hiszen a robot most már nemcsak a térképet tudja megmutatni, ha készülünk valahova, hanem arra is képes, hogy elnavigálja gazdáját a célig.