A hajdanán ingyenes és fizetős térképszolgáltatásokkal foglakozó vállalat speciális területeken jár.
A GPS Tunert és a hozzá hasonló kisebb, alapvetően a térképszolgáltatásokból megélni kívánó cégeket az egyre többet tudó Google Maps szisztematikusan kinyírta, ezért minden olyan vállalat, aki talpon akart maradni, az valamilyen alternatív terület után nézett. A GPS Tuner egy ideje már az elektromos kerékpárok felé tekerte el a kormányt, és jelenleg is gőzerővel azon a szoftveren dolgozik, amelyek az e-bicikli felhasználók életét könnyítheti meg.
Az e-biciklik olyan szerkezetek, amelyek akkumulátort is tartalmaznak, hogy időnként segítsék a tekerést. Alapvetően a plusz nyomaték emelkedőn lehet hasznos, de hosszabb tekerésnél természetesen már sima úton is jól jöhet, ha nem kell teljes erőbedobással tekerni. Bár az elektromos kerékpárokon is van kijelző és némi elektronika, ezek többnyire nem túl okos szerkezetek, így egy felturbózott változatnak helye van a kormányon.
A gond ugyanis ott kezdődik, hogy a bringák alapesetben semmi információval nem rendelkeznek arról, hogy az akku jelenlegi töltöttségi állapota még mekkora távolság megtételéhez elegendő – ha mégis van ilyen funkció alapból a kerékpáron, akkor viszont az már teljesen biztos, hogy az a terepviszonyokat nem veszi figyelembe, tehát nem túl pontos. A GPS Tuner alkalmazása viszont mindig pontosan meg tudja mutatni a „hatótávolságot”, és arra vonatkozóan is tud javaslatot tenni, hogy mikor használjuk fel az akku extra kapacitását. Nem utolsó sorban, ha a szoftver úgy érzékeli, hogy a megmaradt töltöttségi szint már nem elég ahhoz, hogy az úti célunkat az eredetileg kijelölt útvonalon keresztül érjük el, akkor alternatívát is fel tud ajánlani. A program további extrája a meglepetés üzemmód, amelynek lényege, hogy olyan útvonalat is tud keresni, amerre korábban még nem jártunk. A GPS Tuner további egyedülálló és nem kevésbé hasznos képessége, hogy ismeri a terepviszonyokat, amit a tervezésnél figyelembe is tud venni: ha például versenybringával megyünk, akkor a betonutak sokkal nagyobb prioritást kapnak, akár az út rövidségének rovására is, míg terepbiciklivel a „susnyáson” is nyugodt szívvel átvezet minket.
Ami a technikai hátteret illeti, a GPS Tuner csak a szoftvert fejleszti, a hardvert partnerei adják (három komoly mellett több kisebb). Az alkalmazás érdekes módon még mindig Windows CE alapú. De tökéletesen működik, és mivel a klasszikus értelemben véve nem okos eszközről van szó, a stabil működés gyakorlatilag az egyetlen fontos tényező.