- 2015. január 6., 15:55
A Panasonic Automotive részlege olyan megoldást mutatott be, amely minden autógyártónak szimpatikus megoldás lehet.

A Panasonic Automotive részlege olyan megoldást mutatott be, amely minden autógyártónak szimpatikus megoldás lehet.

Ma már az egyedi megoldásokat nem az autók kárpitozása jelenti, hanem ezen túl a kezelői felület kialakítása is. Az autós infotainment és a vezetőt segítő rendszerek, a műszeregység integrálásából jött létre a Panasonic eCockpit rendszere. Ennek célja elsősorban az, hogy a sofőr figyelmét a lehető legkisebb mértékben terhelje le – így került a szélvédő elé egy színes HUD kijelző például. A műszeregység egyetlen nagy kijelző, ezen az autóval és az úttal kapcsolatos információk is megjeleníthetők. A középkonzol érintőképernyője is hasonlóan működik, de oda azok a funkciók kerültek, amelyek az utazáshoz csak közvetlenül szükségesek (pl. klíma, szórakoztatás, internet). Ez az érintőképernyő az egyik legnagyobb az iparágban, 11,6 col – nála a műszeregység képernyője nagyobb csak,12,3 collal. Mindkét kijelző HD felbontású. Az irányítás az érintőképernyőn, és a közvetlen figyelmet nem igénylő, multifunkciós gombokkal valósítható meg. Ezek a Panasonic saját, haptic rendszerű kezelőszervei, tehát a felületek a felhasználónak rezgés formájában visszajelzést is adnak. Ha lehet, a rendszer minden állapotában gondoskodik arról, hogy a vezető figyelme ne terelődjön el, kezét mindig tartsa a kormányon. Természetes, hogy a rendszer kormányról is vezérelhető, egy tapipad segítségével.

Az eCockpit rendszer különösen alkalmas arra, hogy a különböző járműgyártók felhasználják, igényeik szerint módosítsák a rendszer megjelenését. Így az is elképzelhető, hogy a jövőben az autókat a kijelzőkön megjelenő információk fajtája és stílusa különbözteti csak meg – legalábbis belül, az utasok által tapasztalt formában.

Címkék