Hasonlóan a VW megoldásához, a BMW is ugyanazt a technológiát használja a gesztusok felismeréséhez.
A BMW mellett az Audi és a Mercedes-Benz is a gesztusalapú vezérlésen dolgozik, tehát ez a fajta működés egészen biztosan hamar el fog terjedni. Kétségtelenül biztonságosabb, ha a vezetőnek a középkonzol képernyőjére sem kell néznie, és úgy elutasíthatja vagy fogadhatja a hívást. A rádió hangerejét itt nem csúszkával, hanem körkörös mozdulatokkal tekerve lehet változtatni, de ez a jelbeszéd nem biztos, hogy minden gyártónál azonos lesz. Ami itt a két ujjas koppintásra a navigációt hívja, máshol lehet, hogy éppen a klíma beállító képernyőjét. A lényeg, hogy ha az alapvető kezelőszerveket sikerül így kiváltani, akkor az érinyőképernyőhöz még ritkábban fogunk majd fordulni – azt meghagyhatjuk az utasoknak, akik ez esetben egy androidos Samsung tablettel csatlakoznak az autóhoz, elérve képernyőjén annak minden funkcióját. Ezzel a sokakat megosztó iDrive vezérlőnek is végre búcsút lehet inteni. A szó legszorosabb értelmében.