A Volkswagen két komplex megoldást is bemutatott, egyiket az e-Golf, másikat a sokat sejtető Golf R Touch autóban.
Az autógyártók is jól tudják, hogy az autó, amit eddig autónak gondoltunk, jóval több már: egy hely, ahol utazás közben szórakozunk, utasként pihenünk, internetezünk és dolgozunk. A technológiai ágak óhatatlanul összekapcsolódnak, és nem is feltétlenül csak a legfelsőbb szinteken. A csúcskategóriát műszaki szempontból az e-Golf képviseli, esetében a digitális világ is átitatta funkcióit. A mobilgyártók körében népszerű MirrorLink segítségével egy sor okostelefont az autó rendszerébe integrál (App-Connect), de képes ezt a CarPlay (Apple) és az Android Auto (Google) rendszerével maximális kompatibilitás mellett, egyszerre megtenni.
Így a VW, amely minden más gyártónál többet költ fejlesztésre, nem kötelezte el magát egyetlen mobil technológia mellett – inkább jó kapcsolatot ápol mindegyikkel. Ez jelentős lépés, mint ahogyan az is, hogy az autót az okostelefonnal lehet nyitni és zárni. Az e-Golf rendszere a klasszikus autóipari rendszereket felhasználva önmagától megkeresi a vezeték nélküli töltőt, parkolásnál pedig félautomata módban beáll a garázsba (ezt előzőleg meg kell mutatni neki, de bonyolultabb útvonalat is bejár).
A VW fejlesztései szerencsére továbbra is azt célozzák, hogy az autóban a vezető figyelme ne, vagy csak a legkisebb mértékben terelődjön el a vezetésről. Mivel egy autóban nagyon sok kezelőszerv és funkció van már, a Golf R Touch bonyolult rendszere azért született meg, hogy egyszerűséget vigyen a tükrök, napfénytető, fényszóró, klíma, rádió és más, ma már megszokott eszközök használatába. Egyszerűen száműzték a tekerőket és a gombokat, helyette érintésérzékeny panel és képernyő található az autóban. Ezek önmagukban még nem számítanak újdonságnak, hiszen létező technológiáról van szó, de eddig egyetlen autógyártó sem igazán használta őket.
A középkonzol érintőképernyője sem lenne akkora durranás, ha kamerájával nem figyelné a kézmozdulatokat: a képen lévő több sáv egy, két vagy akár három ujjunkat mutatva mozgatható, kattintani az ujjunk behajlításával lehet. Ehhez a vezetőnek tényleg oda sem kell néznie. Aki fizikai kapcsolatot keres (haptic rendszerben, tehát rezgéssel vissza is hatnak a gombok), az a kép alatt lévő LED világítású sávon húzgálhatja az ujjait, hasonló módon. A Golf R Touch rendszerét hamarosan más autókban is biztosan viszontlátjuk, és talán nem is csak a csúcskategóriában.