- 2015. január 9., 20:56
Az E Ink alcsony energiaigényű kijelzőjének újabb lehetséges felhasználási módját mutatta be.

Az E Ink alcsony energiaigényű kijelzőjének újabb lehetséges felhasználási módját mutatta be.

Az E Ink kiválóan teljesít az elektronikus könyvolvasókban és még néhány területen, a vállalat színes kijelzői ugyanakkor továbbra sem piacérettek. A gond nem a színek megjelenítésével van, hanem azzal, hogy azok nem lesznek annyira szépek, mint azt a felhasználók elvárnák. Tény, hogy ez nem éppen egy elhanyagolható szempont. Egyébként a vállalat standján láttunk színes E Ink kijelzőt, de nem sokat foglalkoztunk vele, mert már régi ismerőst köszönthettünk benne. Főleg, hogy az E Ink kitalált egy sokkal jobb alkalmazási területen.


A vállalat marketingesei ugyanis nem ülnek a babérjaikon, és gőzerővel a technológia népszerűsítésén fáradoznak. Az IFA-n láttuk például a gigantikus E Ink alapú órát, a Clock One-t, most a CES-en pedig csempéket és asztalokat demózott a cég. A dolog lényege nyilván az, hogy a tárgyak felületét (színét) könnyedén meg lehet változtatni.

Ehhez a technológia rendelkezésre áll, viszont a gyártást kicsit (de szerencsére csak kicsit!) nehezíti, hogy a Prism kijelzőt üveg mögé kell beépíteni. Mivel Prism panelről van szó, a dolog színesben is működik, de fentiek miatt barbi demót láttunk (és mutatunk), mivel a rózsaszín az egyik olyan árnyalat, amelyet a technológia a leginkább élénkebb módon tud megjeleníteni.

A standon bemutatott installációt az E Ink nem forgalmazza, sőt, a Prism kijelzőt is csak néhány partner számára értékesíti, így a színét változtatni képes falak elterjedésének kulcsa nem a cég kezében van. A technológia már elérhető, de a hétköznapi értelemben vett kereskedelmi ára értelemszerűen nincsen.

A Prism segítségével beburkolt felületek akár hirdetési felületként is funkcionálhatnak, igaz, nem a megszokott értelemben, mivel a pixelek nem egyesével, hanem csoportosan vezérelhetők – de arra például tökéletesen alkalmas lehet a megoldás, hogy egy rendezvény helyszínén a falakat az aktuális kiállító brandjéhez lehessen igazítani. Ami pedig a bútorokat illeti: a megoldást elsősorban szállodákban tudjuk elképzelni, ahol a legdrágább szobákban olyan extrák jelenhetnek meg, hogy a vendég a virtuális tapétát saját ízléséhez igazíthatja.

Címkék