A Google nagyon szeretné, ha az Android az autókban is megtalálná a maga helyét, így minden segítségnek örül. Még annak is, hogy a Panasonic és a Qualcomm Android alapú fedélzeti rendszert fejlesztenek, pedig a két vállalat nem az Android Auto platformban gondolkodik, hanem az Android Nougatra építkezve készítik saját verziójukat. Mégpedig egy olyat, amelynek kezelése és használata az okostelefonokéra hajaz. A Panasonic és a Qualcomm csak az alaprendszert adnák, az már az autógyártók feladata lenne, hogy az autós funkciókat a rendszerbe pakolják. Ez lehet a megoldás egyik fő vonzereje, mivel így minden cég előtt nyitva állna az út egyedi funkciók beépítéséhez. Ugyanakkor az kérdéses, hogy a gyártók az ilyen jellegű fejlesztéseket mennyire akarják a nyakukba venni.
A rendszer a csúcskategóriás telefonokéval szinte egyező hardvert kap: Snapdragon 820(Am) rendszerchip, 4 GB memória, Adreno 530-as GPU és LTE-modem is része lesz. A kapcsolódó kijelzők méretét, felbontását és számát illetően rugalmas a platform. Az viszont még ezzel együtt is kérdéses, hogy a vas az autók élettartamát ki tudja-e majd szolgálni, elvégre itt nem két-három évről beszélünk, mint egy okostelefon esetében, hanem adott esetben 15 évről vagy még többről is. Konkrét terv a bevezetését illetően még nincsen, a Panasonic és a Qualcomm most tárgyal az autógyártókkal a lehetséges együttműködésről.