Ugyanis nem a hagyományos autókra vonatkozik, hanem azokra, amelyek emberi beavatkozás nélkül, saját magukat is képesek vezetni. Számos cég kísérletezik a technológiával, bízva abban, hogy ez a jövő; és a helyzet az, hogy a tesztelések elérték azt a szakaszt, amikor a laboratóriumi körülmények már nem megfelelőek, hanem azt kell ellenőrizni, hogy az autók hogyan boldogulnak a hétköznapi forgalomban.
Kalifornia az egyik olyan amerikai állam, amely engedélyezi az önjáró autók tesztelését (egyébként 2012 óta), azonban most hoztak néhány olyan rendelkezést, amely speciálisan erre a kategóriára vonatkozik, és szigorítja a lehetőségeket. Ezek egyike például azt, hogy az autóban mindig lennie kell valakinek, ráadásul olyasvalakinek, aki az adott tesztet végrehajtó cég alkalmazásában áll, és megszerezte a kategóriára kiadható egyéves speciális jogosítványt is. Követelmény tovább, hogy a sofőrnek mindig ébernek kell lennie – azaz hiába képes az autó magától menni, folyamatosan figyelni kell, az autóban tartózkodó vezető nem pihenhet. Emellett értesíteni kell a hatóságokat minden olyan esetről, amikor a jármű balesetet szenvedett vagy bármilyen okból kézi vezérlésre kellett kapcsolni. Az új törvények értelmében minden egyes önjáró autónak külön működési engedélyt kell szereznie, az üzemeltetőnek pedig gondoskodnia kell olyan biztosításról, amely az esetleges károkat legalább 5 millió dolláros értékhatárig megtéríti.
A szabályozás hivatalosan már életbe is lépett, de alkalmazni csak 2014. szeptember 14. után fogják. Az autók engedélyeit illetve a speciális jogosítványokat az érintettek az év második felétől kérvényezhetik.