- 2014. július 4., 14:52
De nem a Ford, hanem a Tesla fogja gyártani. Vajon milyen lesz a jóárasított Model S?
Hirdetés

Amikor Elon Musk úgy döntött, hogy megcsinálja az első tisztán elektronikus úton működő sportautót, voltak páran (főleg az autógyártók között), akik egyszerűen kinevették. Mára fordult a kocka, és Musk nemcsak nevet az autógyártókon, hanem elérte azt is, hogy tartsanak tőle. Tette mindezt azzal, hogy a Model S névre keresztelt járgánya remekül sikerült: amellett, hogy valóban sportautóként használható, az autó egyetlen feltöltéssel sokkal nagyobb távolságot tud megtenni, mint bármelyik „egyszerű” EV.

A Tesla Model S ugyanakkor nem népautó, 70-100 ezer dolláros árát még az USA-ban sem tudja mindenki kifizetni. Hamarosan jön viszont az új modell, amely már valamennyire a tömeg igényeit tartja szem előtt – persze előre lehetett látni, hogy a forgatókönyvben egy klasszikus ötajtós modell is szerepel, igazból csak idő kérdése volt, hogy Musk mikor ad zöld utat a projektnek. Most viszont eljött az az idő, amitől az autógyártók tartottak.

A Tesla Model E néven készül piacra dobni az autót, amely az első olyan elektromos autó lehet, amely elég olcsó és elég rugalmasan használható ahhoz, hogy az emberek széles körben elkezdjék vásárolni – ha ez bejön, akkor az autó akár olyan karriert is befuthat, mint a Ford 1908 és 1927 között gyártott T-modellje, amely az első igazán nagy számban eladott autó volt a történelem során.

Viszont még nem tudjuk, hogy miből is főz a Tesla. A kérdés azért fontos, mert a Model S nemcsak a kiváló akkumulátora miatt rendelkezik jó karakterisztikával és nagy hatótávolsággal, hanem azért is, mert „remek” anyagokból van. Persze nem kell nagyon nagy trükkökre gondolni, az viszont, hogy a karosszéria legnagyobb része alumíniumból van, nemcsak az árcédulán lévő összeget növeli meg (alaposan), hanem az autó össztömegét is csökkenti – ennek jelentőségét pedig nem kell ecsetelni. A Model E esetében viszont, főleg ha a kedvező ár is szempont, nem lehet majd alumíniumot használni, vagy legalábbis nem mindenhol – így a kasztni főleg acélból lesz. A megnövekedett tömeget némileg kompenzálja majd, hogy a Model E mintegy 20 százalékkal kisebb lesz a Model S-nél. Más részletek azonban egyelőre nem ismertek (vagy legalábbis nem nyilvánosak), mivel a Model E gyártása legkorábban 2016-ban kezdődhet meg.

Nem túl meglepő módon a Model E árát sem lehet még tudni, azt viszont feltételezhetjük, hogy a Tesla a 3-as sorozatú BMW-knek, az Audi A4-eseknek illetve a Mercedes C-osztályának szeretne konkurenciát állítani. Ezek az autók 33-35 ezer dollárért kaphatók az USA-ban, így nem lenne túl meglepő, ha a Model E ára is ehhez a szinthez igazodna.

Címkék