- 2015. február 18., 10:48
Tavaly több mint 4,6 millió okos viselhető készüléket adtak el, de ebből csak 720 ezer volt okosóra.
Hirdetés

A Moto 360 vezeti az eladási listát, legfőképpen persze valószínűleg azért, mert korán, tavaly márciusban bejelentették, és hamarosan a forgalmazása is megindult. Annak ellenére is a legtöbb fogyott belőle, hogy júniusban a Samsung és az LG okosórái is megjelentek, ráadásul olcsóbban, szeptemberre pedig jelentős konkurenciaharc alakult ki, hiszen többek között az ASUS is beszállt a buliba, a Sony pedig frissített. Az okoskarkötőkből, fitnesz-trackerekből is sok fogyott, az okostelefon nélkül nem működő Pebble órából pedig másfél év alatt 1 milliót adtak el.

A maradék, közel 3 millió eszköz nagy része a „filléres” okoskarkötőkből áll, de az előrejelzések szerint a fellendülés ágában állnak a viselhető okos készülékek. Az Apple tavasszal szállítja az Apple Watch óráját, az egyébként is bővülő piacon idén így majdnem háromszor annyi, 2 millió okosórát is el lehet adni a várakozások szerint. Ami belegondolva abba, hogy okostelefonból 16 óra alatt fogy ennyi a világon, iszonyatosan kicsi szám – egyelőre.

Hozzászólások