- 2015. február 23., 08:00
Hasonlóan az óriás IT-cégekhez, a részvényesek nyomására új területekre törekszik. Tíz éven belül készen is lesz.
Hirdetés

Belső forrásoktól származó infromációk alapján a szakértők levonták a következtetést: az Apple autót szeretne gyártani. Erre minden indoka megvan, lehetőségei adottak, a célon pedig már dolgozik is. Ugyan, miért is ne tenné meg, ha már a Tesla is egy startupból nőtte ki magát, a Google pedig önvezető autóval villog? Eddig is ott volt az autóiparban, a CarPlay rendszere biztosítja, hogy az Apple telefonjai megértessék magukat az autóval. Ha pedig már olyan jól nő az elektromos autók (pl. Nissan Leaf) népszerűsége, nem lehet olyan nagy ördöngösség összerakni egy autót. Igaz, hogy a nagyobb gyártók nagyjából hét év alatt fejlesztenek ki egy új modellt, de tíz év elég reális távlat. Hogy miért van igény az Apple autójára? A cég részvényesei innovációt követelnek, a korábbiaknál nagyobb dobást, de sikert és profitot. A lehetőségek adottak, technikailag már így is csúcstechnológiával foglalkozik, az autó „klasszikus” részeinek gyártását kellő tőkével – ami szintén adott – nem nehéz megtanulni. De elég, ha magához vonzza a tudást. Így is tesz.

Az elmúlt időszakban az Apple állítólag már megkörnyékezte az LG, Samsung, Panasonic, Toshiba és a Johnson Corp. érdekeltségű akkumulátor-technológiával foglalkozó cégek mérnökeit, és öt embert már fel is vett az A123 cégtől: köztük Mujeeb Ijazt is, aki a Ford mérnöke volt, most pedig új technológiák kutatásával foglalkozik. David Perner a Ford F-150 hibrid modelljét kalibrálta, David Nelson gépészmérnököt a Tesla Motortstól csábították el, Dillon Thomasson pedig vezető tervező volt a haditechnikai General Dynamics cégnél. Lauren Ciminera pedig a Tesla vezető toborzója volt, aki most az Apple autótervező csapatának felépítésén segíthet. Nem is lesz olyan nehéz dolga, hiszen az új belépőknek 250 000 dollár (kb. 67 millió forint) prémiumot, majd 60%-os fizetésemelést ígérnek.

Címkék
Hozzászólások