- 2015. április 21., 14:20
A gesztusvezérlés, az automata parkolás szűk helyekre és a szénszálas karosszéria csak az elsők a sorban.
Hirdetés

A BMW még nem mutatta be az új 7-es BMW-t, de már csepegteti a benne lévő újdonságokat. Az új soros hathengeres benzinmotorok kétfokozatú turbóval, nyolcsebességes automata váltóval bizonyára a legmodernebb technológiával készülnek, de amire oda kell figyelni, az a szériaautóban elsőként használt szénszál-erősítésű műanyag (CFRP – carbon-fibre-reinforced plastic), amelyet a karosszériában használnak a merevség növelésére és a tömeg csökkentésére. A C oszlop és a tető elemeinél vékonyabb, a kardánalagútnál pedig erősebb lehet vele az autó váza. Így 130 kilogrammal csökken a tömeg, ami jótékonyan hat a fogyasztásra és a menetdinamikára. A légrugós felfüggesztés adaptív lett, keménységével és magasságával automatikusan igazodik az útviszonyokhoz, így ezzel sem kell a vezetőnek törődnie.

Mint ahogyan azzal sem, hogy a szűk garázsba be- és kiálljon, és emiatt összekoszolja öltönyét a művelet közben. A BMW Display Key több, mint egy indítókulcs, inkább egy apró érintőképernyős kütyü, amivel a parkolás is vezérelhető több más funkció mellett. Az autó funkciói az érintőképernyőn keresztül vezérelhetők, de vezetés közben a gesztusvezérléssel elutasítható vagy fogadható a bejövő hívás (így a figyelem a legkisebb mértékben terelődik csak el az útról). Mi több, egyedi kézmozdulatokhoz is funkciók programozhatók – ennek lehetőségeibe bele sem merünk gondolni. A BMW ConnectedDrive funkciói és a sávelhagyás-figyelő mellé bekerült például az aktív oldalütközés-elhárító védelem, a keresztirányú forgalomra való figyelmeztetés (nem belátható útra való kanyarodáskor), és a megengedett sebességet figyelembe vevő adaptív tempomat is.

Címkék
Hozzászólások