Annak rendje és módja szerint érkeznek be az első negyedéves üzleti jelentések. Az okostelefonos piacon ezúttal is a Samsung valamint az Apple számait várták a legtöbben, mivel nagyon sokan kíváncsiak voltak arra, hogy a Samsung vissza tudja-e szerezni az első helyét a piacon – amint arról mi is beszámoltunk, a karácsonyi szezonban az Apple, ha csak kicsivel is, de a Samsung elé tudott kerülni darabszám alapján (is). Ugyan pontos adatok ezúttal sem állnak rendelkezésre, de a Strategy Analytics megint elkészítette szokásos becslését, amely egyértelmű Samsung fölényt mutat: a koreai gyártó 83 millió, az Apple pedig 61 millió készüléket szállított le. 2014 utolsó negyedévében mindkét gyártó 74 milliós értékesített darabszámmal rendelkezett.
Persze jól tudjuk, hogy a mennyiség még nem minden: a Samsung a jó eredményt nem a Galaxy S6-nak köszönhette, hiszen a mobilt csak áprilistól lehet megvásárolni. A Galaxy S5 meg eleve gyengén teljesített, így az eladások főleg a közép- és belépő kategóriákban realizálódtak, vagyis a Samsung mobilok átlagos értékesítési ára jóval alacsonyabb volt, mint az Apple készülékei esetében. A Samsung mindenesetre reméli, hogy a második negyedévben már megmutatkozik a Galaxy S6 és S6 edge jótékony hatása is, így nemcsak az értékesített telefonok száma, hanem a mobilok átlagos ára is növekedésnek indulhat. A Samsung a 83 milliós darabszámnak azért sem örülhet maradéktalanul, mert egy évvel korábban 89 millió készüléke fogyott. Az viszont jó hír, hogy a piaci részesedés ismét nőtt. Éves szinten persze nem, de a karácsonyi szezont is magába foglaló előző három hónaphoz képest igen, ráadásul nem is keveset: 19,6-ról 24,1 százalékra. Második az Apple 17,7 százalékkal, harmadik a Lenovo-Motorola 5,4, negyedik pedig a Huawei 5 százalékkal. A piac 48 százalékán olyan cégek osztoznak, amelyek piaci részesedése 5 százalék alatti.
A Samsung mobilos részlege ezzel a teljesítménnyel 47 billió koreai won bevételre tett szert, 6 billiós profit mellett (ez nagyjából 5,7 milliárd dollárnak felel meg). Mindkettő gyengébb az egy évvel korábbi adatnál, de a nagyobbat, 30 százalékot, a profit esett. Csak összehasonlításképpen, az Apple 58 milliárd dolláros bevétel mellett 13,5 milliárdos profitot termelt – akit bővebben érdekelnek az Apple eredményei, azok ide kattintsanak.