Az Uber már rég nem ugyanaz az autómegosztó szolgáltatás, amellyel indult, manapság egyébként is inkább logisztikai cégnek igyekszik beállítani magát. A célja, hogy a városon belül minél rövidebb idő alatt juttasson el embert és tárgyat A-ból B-be. Ehhez még a Google Maps biztosítja a navigációs szolgáltatásokat, ám ez a jövőben változni fog. A New York Timesnak három belső ember is úgy nyilatkozott anonimitásuk megőrzése mellett, hogy az Uber a Google Maps legnagyobb konkurensének, a Here-nek tett vételi ajánlatot, 3 milliárd dollár értékben. A Nokia korábban már jelezte, hogy előbb-utóbb el fogja adni cégét.
Az ajánlat óriási, viszont a Here-ért német autógyártó cégek konzorciuma (Audi, BMW és Mercedes) is versenyez, méghozzá a kínai Baidu-val közösen. Még érdekesebb, hogy egy harmadik, eddig nem ismert pénzügyi befektető cég is ajánlatot tett. Hogy közülük melyiknek adja el a Nokia a Here-t tokkal-vonóval, azt a hónap végén fogjuk megtudni. A tárgyalások zajlanak még, az érintett cégek a híreket nem kívánták kommentálni.
Korábban már a Facebook és a Microsoft is fontolgatta a cég megvásárlását, a vevők lehetséges köre viszont óriási, hiszen még a postaszolgálatok (Amazon, FedEx) is szeretnének hasonló rendszert. Miért pont a Nokia Here? Noha a Google Maps-ot közel egy milliárd ember használja, a Here-t pedig nagyjából ennek tizede, az autóipari felhasználásban a Google és az Apple előtt is egyeduralkodó a Nokia rendszere, mintegy 80 százalékos piaci részesedéssel. Ennek oka, hogy évente több millió dollárt is elkölt a Nokia arra, hogy 6000 emberrel napi szinten frissítse térképeit. A Here éves forgalma 1,1 milliárd dollár, ami a Nokia éves forgalmának 8 százalékánál is kevesebb (2014-es adat). A Google mellett csak kevesen tudnak ilyen térképészeti rendszert üzemeltetni, így még ha az Uber próbálkozott is saját adatbázist létrehozni (Az Uber Pool a kerékpárosok adatait is felhasználta), nyilván egyszerűbb egy komplett, erre kitalált céget venni. Az utóbbi időben az Uber egyébként is inkább a Google Maps adataira támaszkodott, de együttműködik a Carnegie Mellon egyetemmel az autonóm járművek fejlesztésében, márciusban pedig az évtizedes deCarta térképészeti szoftvercéget is megvette. Ha a német autógyártók elhappolják az Uber elől a Here-t, azzal egy nagy komoly jövőbeli „fenyegetést” is elháríthatnak. Az ár minden bizonnyal magas lesz.