Nem titok már egy ideje, hogy a Tesla szeretné a villanyautózást a luxusautó kategóriából a mindenki számára elérhető középkategóriába hozni. Ez Amerikában a 35 ezer dolláros árszinten valósulhatna meg, amihez a vevők elvárásaihoz igazodva 2017-ben már 200 mérföldes, azaz 320 km-es hatótávnak kellene társulnia.
Az amerikai vállalat azonban a zseniális alapító és a technika őrültek között státusszimbólummá lett Model S elektromos autó mellett a folyamatos csúszásairól, illetve az ezekből kikerekedő botrányairól lett híres. Az aktuális luxusszedán értékesítése is éveket csúszott, miközben a vevőktől jó előre beszedték a 70-75 ezres vételárat. A crossover kategóriába 2012-ben bejelentett, és 2013-ra ígért Model X is csak a vágyak szintjén létezik, pedig annak is piacra kellene kerülnie még a Model 3 érkezése előtt. Vannak, akik már három éve letették az előleget erre az autóra. Musk fogadkozik, hogy 2015 harmadik negyedév végén, tehát idén szeptemberben átvehetik a Model X-et.
A Tesla Model 3 első bemutatóját 2016 márciusára ígérte Musk, de okulva a korábbi fiaskókból most hozzátette, hogy ezt azért ne kérjék rajta számon. A kocsit 2017 közepén vagy 2017 végén kezdik majd el gyártani, de a vezér ez utóbbit véli inkább tarthatóbbnak.
Kérdés, hogy mennyire lesz ezzel elkésve a Tesla. A némileg nagyobb gyártástechnológiai gyakorlattal rendelkező GM és Nissan is ugyanilyen paraméterekkel rendelkező autóval kíván piacra lépni 2017-ben. A Nissan LEAF második verziója előtt ráadásul a japánok a hajtásláncot egy prémium kategóriába szánt Infinity modellbe is be akarják szerelni, így a Nissan két oldalról is szorongathatja a Teslát. Ha a BMW 3-as szériával versenyző Tesla Model 3 gyártása a korábbiakhoz hasonlóan csúszik, az könnyen a rendkívül ambiciózus, évi 500 ezres tervezett értékesítési volumen elúszását is jelentheti. (Összehasonlításképpen, a Nissan a LEAF-ből 2010 decemberétől 2014 végéig 158 ezer darabot értékesített világszerte.)