- 2015. június 8., 13:37
Jövőre mindkét koreai vállalat a maximumra pörgeti a gyártás volumenét kínai gyáraiban, de ez is kevés lesz.
Hirdetés

Közeledik a pont, amikor a kínai gyártók már nem fogják beérni annyival, hogy a hazai piacon jó eredményt érjenek el. Ez látszik egyértelműen abból a kiszivárgott információból, amely szerint jövőre a Samsung és az LG is teljes sebességre pörgeti majd fel a gyártósorokat. A lépés ugyanis egy válasz, mégpedig arra, hogy a hazai (kínai) gyártók is egyre többet termelnek. A nagyobb volumen olcsóbb gyártást és olcsóbb árakat eredményez, amellyel a Samsung és az LG is csak akkor tud versenyezni, ha szintén felpörgeti a termelést – akár annak az árán is, hogy esetleg készleteket kell majd felhalmoznia, bár ez elvileg nem fog bekövetkezni.

Mind a Samsung, mind az LG rendelkezik olyan infrastrukturális beruházással Kínában, amely a gyártási kapacitásokat fogja növelni, de még nem készült el teljesen. Amennyiben ezeket a fejlesztéseket befejezik (elvileg az év végére), a Samsung évi 1,56, az LG 1,44 millió 8/8,5. generációs panelt fog tudni gyártani a kínai létesítményekben – egyetlen darab 8.5- generációs panel kb. 2,2×2,5 méteres, és hat darab 55 colos vagy nyolc darab 46 colos LCD-panelt lehet készíteni belőle.

Mindezzel együtt a Samsung és az LG sem nyugodhat meg, mert a kínaiak is gőzerővel bővítik a kapacitásaikat. Az iSupply adatai szerint tavaly 37 millió 5. generációs vagy újabb panelt gyártottak le, 2017-ben viszont már 81 milliót fognak, míg a Samsung és az LG együttes kapacitása csak alulról fogja karcolni a 20 milliót – feltéve, hogy nem lesznek további bővítése. Ha a két koreai versenyezni szeretne, akkor ez az egyik lehetőség, vagy alternatív technológiára is átállhatnak. Ebben az esetben a piac egy részét átengedik ugyan a kínaiaknak, de cserébe a magasabb hasznot hozó szegmensben versenyelőnyre tehetnek szert. Ez utóbbi forgatókönyv viszont valószínűleg csak az LG számára járható út, mivel a Samsung jelenleg nem tart ott az OLED-del, hogy a sorozatgyártáson gondolkodhatna.

Ami viszont teljesen biztos, az az, hogy a japán gyártóknak mindez nem fog jól esni; hagyományosan drágábban, ezért kevésbé versenyképesen gyártanak, így ha az árak még tovább csökkennek, akkor a japán vállalatok piaci részesedése még tovább zuhanhat. Az előrejelzések szerint globális szinten túlkínálat viszont nem fog kialakulni, mivel minden nagyobb piaci elemző cég úgy saccolja, hogy a következő két-három évben a korábban becsülthez képes is nagyobb mértékben bővülhet a kereslet.

Ez is érdekelhet
2020. december 2., 12:00
2020. június 5., 17:00
2020. május 21., 14:00