- 2015. június 23., 14:20
A 2009 óta az utakon folyó tesztekre titkosságot garantált a törvény. Újságírók tettek panaszt, lett is eredmény.
Hirdetés

Kalifornia közlekedési felügyeletének gépjárművekkel foglalkozó osztálya (DMV) publikálta azokat az eseteket, amelyekben önvezető autók szenvedtek balesetet. Ezt persze nem magától tette, a The Associated Press (AP) munkatársai tettek panaszt amiatt, hogy jogtalanul tart vissza információkat. Ennek hatására a Google – mint a leginkább érintett cég – maga is közzé tette az autóival kapcsolatos baleseteket. Amiből nincs sok, 2009 óta ugyanis csupán hat baleset történt, és minden esetben más vezető volt az okozója, soha nem a számítógéppel vezérelt jármű. Palo Alto és Mountain View (a Szílicium-völgy) utcáin csak a Google autói eddig 160 000 kilométert tettek meg. A Google által nyilvánosságra hozott adatok szerint 2010 és 2014 áprilisa között további nyolc eset történt, de mivel a Google és a DMV konferenciája csak ezután következett, a szervek erről nem tudtak jelentést adni. A nyolc eset körülményeit majd mi is csak később tudjuk meg.

Ami biztos: négy esetben a Google rendszerével felszerelt Lexus SUV-ok szenvedtek balesetet (a pontos körülményeket nem tudjuk), egy alkalommal egy 2015-ös Audi S6 a stop táblánál nem adta meg a Google autójának az elsőbbséget. Az vészfékezett, a kormány mögött ülő sofőr pedig közbeavatkozott, elrántotta a kormányt, de az Audi így is összetörte a jobb hátulját. A hatodik a Delphi autóját, egy Audit érintett, amely éppen egy kereszteződésben várakozott – ebbe minden bizonnyal hátulról mentek bele. A Google a fenti, még nem teljesen nyilvános balesetekkel együtt úgy véli, hogy 160 000 mérföld alatt 0,3 „anyagi kárt okozó” balesete a nemzeti átlag alatt van. A keresőóriás a tervek szerint hamarosan, a nyáron, egy új, kétüléses autó tesztjét is megkezdi.

Címkék
Hozzászólások