- 2015. augusztus 27., 13:44
A nagy autógyárak sofőr nélküli autóit előzi be az amerikai Royal T&E. Igaz, a versenyben csalt egy kicsit.
Hirdetés

Bizonyára mindenki hallott már a Google önmagát vezető autójáról, az Apple titkos autógyártó törekvéseiről, és persze a Tesla autópályán működő automata megoldásáról is. A Nissan is beígérte már az első, sorozatban gyártott sofőr nélkül is közlekedő járművét, 2020-ra. A teherautó gyártók között a Daimler AG Freightliner leányvállalata egy fél-autonóm megoldást mutatott be egy 32 tonnás teherautó képében, de végül a Royal Truck&Equipment járműve, az ATMA (ez a hangzatos, valójában semmitmondó Autonomous Truck Manufacturers Association) teherautója. Az elektronikát az a Micro Systems Inc. fejlesztette, amely az USA hadseregének szállít sofőr nélküli járműveket.

A sofőrök kivonása a munkagépek, szállító járművek területéről a gyártó szerint azért indokolt, mert viszonylag sok a személyi sérülés, amelyet akár a sofőr, akár a teherautó környezetében lévő emberek szenvednek el. Ez a rendszer távirányítással is működik, veszély esetén pedig kívülről is meg lehet állítani az autót. Az elején és a hátulján érzékelők és ütközésgátlók kaptak helyet, így a jármű az érzékelt akadály előtt magától megáll. Az útvonalat GPS alapján, illetve az előtte haladó járművet követve járja be – itt tehát az apró „csalás”, hiszen ez a rendszer jóval egyszerűbb a Google, vagy akár még akár a Tesla megoldásánál is.

Címkék