- 2016. szeptember 14., 12:20
Új szolgáltatással jelentkezik az AdBlock Plus: nem eltüntetni fogja a hirdetéseket, inkább lecseréli őket másokra.
Hirdetés

Első ránézésre elég visszataszítónak ható ötlettel állt elő az Adblock Plus: a népszerű hirdetésblokkoló új szolgáltatásában nem egyszerűen blokkolná a weboldalakon megjelenő reklámokat, hanem kicserélné azokat más hirdetésekre.

Bár vérlázítónak tűnhet az ötlet, valójában nem az, egyedül az a kérdés, hogy a valóságban hogy lesz ez működőképes. Arról van szó ugyanis, hogy az cég az egy ideje már működő Elfogadható Hirdetések programot gondolta tovább. A terv arról szól, hogy az olvasók idegeire menő, felugráló, villogó és más módon zavaró hirdetések helyett a kiadók a cég saját hirdetésboltjából vásárolhatnának reklámokat, amelyek megjelenése után 80 százalékban részesülnének a hirdetési díjból, míg 20 százalékot kapnának a láncban résztvevő többiek, amelyből 6 százalékot tenne el az Adblock Plus. A hirdetési piacra bekerülő reklámok komoly szűrőn esnének át, amit az ABP adatvédelmi szakértőkkel, kiadókkal és hirdetőkkel együtt dolgozna ki.

A megoldás egyfajta arany középút lehetne a mostani, mindent tiltunk, és a korábbi, mindent elborítanak a reklámok megoldás között, így elképzelhető, hogy a kecske is jóllakjon, de a káposzta is megmaradjon. Az ABP reklámpiaca mindenesetre mától működik majd béta változatban, a végleges verzióval pedig még az év vége előtt szeretnének elkészülni.

Hozzászólások