- 2017. február 1., 10:46
Több forrás szerint a Facebook azon dolgozik, hogy saját videós tartalomszolgáltatást indítson.
Hirdetés

Nem titok, hogy a közösségi szolgáltató egyre nagyobb hangsúlyt fektetne a video szolgáltatásokra, ami abban már mindenképpen megmutatkozik, hogy a vállalat egyre több videós reklámot helyez el a felhasználók hírfolyamában. Azért ne legyünk igazságtalanok, a videók megosztásának lehetősége is elég régóta adott (most már akár 360 fokos verzióban is), viszont ezt az opciót sokkal kevesebben használják, mint az egyéb típusú megosztásokat. A Wall Street Journal információ szerint most újabb lépést tesz a Facebook a videós világ felé: saját streaming alkalmazást fejleszt, amelyet elsősorban set-top-boxon keresztül lehet majd használni.

A Facebook elég későn lép be erre a területre, viszont van egy hatalmas előnye: nagyon jól ismeri a felhasználókat és preferenciáikat, ezért – mivel szinte biztosan nemlineáris szolgáltatásban gondolkodik – mindenki másnál pontosabb ajánlásokat tud majd tenni. Ez pedig könnyen a kulcs lehet a sikerességhez, vagyis a nézettséghez, ami meg ahhoz kell, hogy a szolgáltató minél több (videós) reklámot tudjon eladni. Az persze még kérdés, hogy a Facebook az új alkalmazáson keresztül pontosan milyen tartalmakat szolgáltat majd. Állítólag a vállalat több stúdióval is tárgyal a lehetséges opciókról, így nem elképzelhetetlen akár még az sem, hogy a vásárolt műsorok mellett saját gyártású anyagok is lesznek. Ez a stratégia a Netflixnek bejönni látszik, a Facebook pedig könnyen le tudja másolni a dolgot: mind a pénze mind a felhasználói bázisa megvan ehhez.

Belső források szerint a koncepció és az app fejlesztése több éve napirenden van; azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor lesz belőle valami (ha egyáltalán lesz).

Hozzászólások