- 2017. március 1., 11:20
A világ legnagyobb videomegsztójánál hamarosan 30-40 csatornás csomagokra lehet majd előfizetni.

Tökéletesen platformfüggetlen, interneteléréssel bárhol nézhető tévészolgáltatást indít a YouTube, amely nemcsak a megosztott videókhoz ad majd hozzáférést, hanem az országos amerikai csatornák műsorához is. A részletek egyelőre még homályosak, de a lényeg az, hogy 35 dollár fejében hat felhasználó is kap hozzáférést a digitális előfizetéshez, amelyek kínálatában – többek között – az ABC, a CBS, a Fox, az NBC és az ESPN is megtalálható lesz, extra díjért cserébe pedig további tematikus csatornákat is lehet majd választani. Az alapcsomag 30-40 adót tartalmazhat.

Az egyelőre nem világos, hogy a Google és a tévészolgáltatók között milyen megállapodás született; az addig tiszta, hogy a tartalomszolgáltatók átadják a streamet a YouTube számára, az viszont nem világos, hogy a streambe ki és milyen feltételek mellett helyezhet el reklámot. Az előfizetési díj mértékéből arra következtetünk, hogy a YouTube-nak nem sok beleszólása lesz, ebben az eseten viszont nem is a tévés társaságok hirdetési bevételeire fájhat a Google foga, hanem a tévé szolgáltatók előfizetőit szeretné a keresőóriás lenyúlni.

De azért a Google-t sem kell félteni: a platformhoz kapcsolódó tartalomajánló rendszerben a YouTube saját videói is helyet kapnak, ezekbe pedig természetesen a Google fogja elhelyezni a hirdetéseket is. Sőt, a szolgáltatás a műsorok rögzítését is lehetővé teszi (felhő alapon), és azt is el tudjuk képzelni, hogy a felvett adások megtekintésekor ki fogja tudni cserélni a reklámot saját hirdetésre. A platform nemcsak mobil eszközökön, hanem számítógépen is elérhető lesz, és nem lennénk meglepve, ha hamarosan ChromeCast támogatás is érkezne. A szolgáltatás jellegéből adódóan már-már természetes, hogy a YouTube tévéje csak Amerikában lesz elérhető – és a jogdíjak miatt nem is nagyon várható, hogy ez a későbbiekben változni fog.

Hozzászólások