Az önjáró autók fejlesztésén rengeteg vállalat dolgozik, azonban egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy a jelenleg használt infrastruktúra gyökeres megváltoztatása nélkül olyan autó nem fog készülni, amely minden helyzetben tökéletes döntést tud hozni. Nem mintha az emberekkel más lenne a helyzet (a közúti balesetek túlnyomó része vezetői hibára vezethető vissza), de most talán nem ez a lényeg. A hatályos törvények értelmében az önjáró autók vezetőjének is figyelnie kell az útra, hogy szükség esetén be tudjon avatkozni. Ez elméletben jól hangzik, azonban a gyakorlatban biztos, hogy a figyelem, ha az elején meg is van, idővel lankad. Az elején még mindenki éber, de ahogyan gyűlnek a kilométerek, úgy fog a sofőr egyre inkább megbízni az elektronikában, mígnem eljut oda, hogy már szinte egyáltalán nem figyel, amikor a kormány mögött ül.
Az autógyártók többféle megoldással is kísérleteznek, a kormányba épített érintésérzékelő azt figyeli, hogy a kezünk a kormányon van-e, a retinaszkenner azt nézi, hogy figyeljük-e az utat. Az Omron viszont egy olyan prototípust mutatott, amely egyszerre többféle szenzort és mesterséges intelligenciát is használ; így kicsit komplexebb helyzetelemzésre képes. Nemcsak azt tudja megmondani, hogy a vezető az útra figyel-e, hanem azt is, hogy milyen fizikai és mentális állapotban van. Vagyis végső soron meg tudja állapítani, hogy adott esetben a sofőr át tudja-e venni az irányítást. A klasszikus szenzorok mellé infra fénnyel működő kamera is került, amely napszemüvegen keresztül is meg tudja állapítani, hogy a vezető szeme nyitva van-e, a mesterséges intelligencia pedig a tipikus vészhelyzeteket tudja felismerni, adott esetben pedig akár előre is jelezni. Az előbbi kategóriába tartozik, ha a sofőr kézben tartott mobillal telefonál, utóbbit pedig jelentheti mondjuk az, ha a vezető éppen elaludna. Ez utóbbit elég jól előre lehet jelezni, például az arcmozgások és a szívverés lassulása alapján.
Hogy az autógyártók mihez kezdenek majd az adatokkal, az rájuk lesz bízva; az egyszerű figyelmeztető hang mellett akár azt is meg fogják tudni oldani, hogy ha az autó úgy ítéli meg, hogy a sofőr nincs vezetésre alkalmas állapotban, akkor egyszerűen kiálljon a forgalomból. Az Omron több gyártóval is tárgyalásokat folytat, de nem túl meglepő módon a vállalatnál azt nem árulták el, hogy kikről van szó. Nem csak japán gyártókról, de ennél többet egyelőre tényleg nem tudtunk meg. Illetve még valamit azért igen, most úgy néz ki, hogy nagyjából egy év kell még ahhoz, hogy a rendszert késznek nyilvánítsák, ezt követően pedig az éles tesztek további egy-két évet vehetnek igénybe, így a rendszert legkorábban 2020 körül láthatjuk viszont kereskedelmi forgalomban kapható járműben.