- 2018. március 23., 12:45
Egyelőre nincs apokalipszis, de ha trend lesz a dologból, akkor a Facebook kezdhet aggódni.
Hirdetés

A Cambridge Analytica botrány hosszú távú hatásai egyelőre nem ismertek, az viszont már most biztos, hogy a közösségi oldal(ak) működését az eset eléggé át fogja alakítani. Rövid távon is lesznek viszont olyan dolgok, amelyek a Facebook számára fejtörést okozhatnak. Az egyik legnagyobb baj az lehet a vállalat számára, ha a hirdetők egyszer csak úgy döntenek, hogy nem akarnak költeni a közösségi oldalon – és az máris látszik, hogy ha tömeges elfordulásról nem is beszélhetünk, vannak már olyan cégek, amelyek átgondolták eddigi hirdetési stratégiáikat.

Ezek egyik a Mozilla, amely valamennyi hirdetését azonnali hatállyal eltávolította a Facebookról. Az alapítványnál azért döntöttek a drasztikus lépés mellett, mert megvizsgálták a Facebook alapbeállításait, és úgy találták, hogy az túlságosan is megengedő az adatokat gyűjtő alkalmazások felé, a felhasználók érdekeit pedig figyelmen kívül hagyja. Ez a megfogalmazás ugyanakkor sejteti, hogy a Mozilla nem feltétlenül akar végleg távozni a Facebookról, de a visszatéréshez változások szükségesek.

A Mozillához hasonlóan a Nordea bankcsoport is a Facebook azonnali bojkottálása mellett döntött, hozzátéve, hogy amennyiben a Facebook adatkezelési rendszere megbízhatóbb lesz, úgy nem kizárt, hogy újra lesznek hirdetések a közösségi site-on is.

A brit ISBA, amely a szigetországban működő vállatok érdekeit képviseli, egyelőre nem fogalmazott meg ajánlást a hirdetések elhelyezésével kapcsolatban, de tárgyalást kezdeményezett a Facebookkal, mert valamilyen garanciát szeretne kapni arra, hogy hasonló eset a jövőben nem fog megtörténni újra. Az ISBA összesen 3000 márkát képvisel (például Unilever, Procter & Gamble), nem nehéz elképzelni, hogy a Facebookot elég rosszul érintené, ha a mögöttük álló vállalatok hirtelen kiszállnának a hirdetői körből.

Címkék