Tegnap írtuk arról, hogy a Samsungnak nem éppen úgy sikerült a második negyedév, ahogyan azt a vezetés szerette volna; és hogy ez mennyire problémás lehet akár már rövid távon is, azt remekül jelzi az IDC piaci elemzése is. A koreai gyártó becslések szerint valamivel több mint 70 millió készüléket értékesített a vizsgált időszakban, ami 10 százalékos csökkenésnek felel meg éves viszonylatban; a Samsung eladásai jóval nagyobb mértékben estek, mint azt a piac zsugorodása indokolta volna, hiszen a teljes piac 1,8 százalékkal, 342 milliósra csökkent. Eközben a kínai Huawei 54 millió mobilt tudott eladni, ami igen combos, 40 százalékos pluszt jelent. Egy éve a Samsung még 39 millióval több készüléket tudott eladni, mint kínai riválisa, ám a Huawei a rést egy év alatt 16 milliósra dolgozta le.
A Huaweinél azonban nemcsak annak örülhetnek, hogy a vállalat rohamléptekkel zárkózik fel a Samsunghoz, hanem annak is, hogy története során először a második legnagyobb gyártóvá avanzsált. Habár kisebb időtávon volt már, hogy a kínai vállalat több mobilt adott el, mint az Apple, negyedéves ciklusra lebontva ez most először fordult elő: az Apple 41 millió mobilt értékesített a Q2-ben. A helyzetet kissé árnyalja, hogy az Apple számára hagyományosan az év vége az, amely erős szokott lenni, hiszen az új mobilok mindig ősszel mutatkoznak be. Valószínű, hogy a Huawei a harmadik negyedévben is megtartja a második helyét, azonban arra nem vennénk mérget, hogy erre az év utolsó három hónapjában is képes lesz. A piaci részesedések jelenleg a következők: Samsung 20,9%, Huawei 15,8%, Apple 12,1%.
Az Apple-nél persze a relatív gyenge számok ellenére nem szomorkodnak, mert az értékesített készülékek átlagos ára messze a cupertinoi gyártónál a legnagyobb; így a vállalat 53,3 milliárd dolláros bevétel mellett 11,5 milliárd dolláros profitot realizált. Az Apple profitja éves viszonylatban harmadával nőtt tehát.