Skip to main content

A Google már azt is tudja, hogy mit veszel a sarki fűszeresnél?

FacebookFacebookFacebookFacebook
A Google és a MasterCard megállapodása értelmében előbbi megkapja a kártyáinkhoz kapcsolódó költések adatait. Vagy nem.
Hirdetés

Sem a Google sem a MasterCard nem verte nagy dobra, hogy összekapcsolták rendszereiket, így az együttműködés több mint egy évig titokban maradt: a Bloomberg információ szerint legkésőbb 2017 eleje óta a Google figyeli a vásárlásainkat. Az együttműködés a Google számára lehet hasznos (dollármillókat is fizetett érte); egyrészt azért, mert egy sor újabb olyan adathoz jut hozzá, amivel pontosabban lehet célozni a hirdetéseket, másrészt pedig azért, mert így a Google-nek lesz némi visszajelzése arról, hogy a hirdetéseknél az átkattintások valóban eredményeznek-e vásárlást vagy sem. A MasterCard azt természetesen nem tárolja tételesen, hogy ki mit vásárolt, ezért a Google legfeljebb annyit tudhat, hogy egy utazási hirdetésre való átkattintás után fizettünk-e utazási irodának vagy légitársaságnak.

A Bloomberg cikkére mind a Google mind a MasterCard reagált; a két cég a konkrét együttműködés feltételeit nem részletezte, így nem tudni, hogy milyen adatokat osztottak meg egymással. Mindkét cég illetékese azt nyilatkozta ugyanakkor, hogy az adatcserére olyan formában került sor, amely a személyes adatok védelmét biztosítja. A MasterCardnál kiemelték továbbá, hogy a társaság sosem osztja meg a tranzakciókhoz tartozó kártyaszámokat illetve felhasználói adatokat, viszont jelentéseket szokott készíteni, ha egy-egy cég a felhasználói szokások alakulását szeretné jobban megismerni.

Mindezek alapján úgy tűnik, hogy valaki (vagy valakik) nem mondanak igazat. A Bloomberg egyelőre megcáfolhatatlan bizonyítékot nem mutatott be, de azt már régóta tudjuk, hogy az iparágban a pletykáknak többször van alapja, mint nincs. Valószínűleg nem vállalunk nagy kockázatot azzal, ha azt mondjuk, hogy az ügynek még biztosan lesz folytatása.