Az Apple nem mondja meg többé, mennyi telefont ad el
Az Apple múlt hét végén jelentette be, hogy a jövőben egyetlen termék esetében sem publikálja majd az értékesített mennyiségeket. Ezentúl nem fogjuk tudni tehát, hogy mennyi iPhone, iPad vagy épp Mac fogyott – a millió dolláros kérdés az, hogy miért. Az ok prózai: az Apple ezzel a lépéssel szeretné megőrizni a befektetők bizalmát. Paradox helyzet, mert fontos információk eltitkolása sosem vezet jóra; az Apple részéről a döntés mégis érthető. A jelenlegi helyzet szerint az okostelefonok piaca nem növekszik tovább, és bár drámai mértékű csökkenésre nem kell számítani, arra igen, hogy a verseny élénkebb lesz.
Mindez azt jelenti, hogy az Apple egyre kevesebb telefont fog tudni értékesíteni, ha pedig a darabszám csökken, az sosem számít jó előjelnek. Az Apple vezetése valószínűleg arra játszik, hogy amíg profit van, addig a befektetőket nem érdekli igazán az, hogy honnan, miből. A vállalat ugyanis évről évre emeli a készülékek árát, így akkor is nagyobb bevételt tud realizálni, ha kevesebb telefont (illetve kütyüt) ad el. Az Apple hivatalos álláspontja egyébként az, hogy a hardver eladások ma már nem számítanak, a vállalat értékét sokkal jobban mutatja az, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak a szolgáltatásokhoz. Azaz az Apple olvasatában ma már nem az számít, hogy mennyi iPhone fogy, hanem az, hogy akik eddig iPhone-t vettek, azok mennyi alkalmazást vásárolnak illetve mennyi pénzt költenek a felhő alapú szolgáltatásokra.
Jelenleg az Apple árbevételének nagyjából a felét adják az iPhone-ok, így a befektetők oldaláról is érthető, ha minden, a húzótermékkel kapcsolatos információról szeretnének tudni. Az átláthatóság ezzel a lépéssel eléggé sérül; ennek köszönhetően az Apple részvények ára a bejelentés hatására elég nagyot, 7 százalékot esett.